כלים וטיפים לשיווק הספר והבאתו לכמה שיותר קוראים

אז כתבת ספר? מזל טוב! אבל רגע, גם הכי יפה בעולם, הספר שלך לא יגיע לידי הקוראים בלי עבודה שיווקית רצינית. לא מספיק לזרוק אותו לאוויר ולצפות שיורידו אותו עם המלצות – בעולם התחרותי של היום, צריך להיות עם כלים חדים ודיוק מירבי. הכנתי עבורך מדריך אמיתי שיעשה לך סדר ויעלה את ספרך לראש הרשימות.

>> לפרטים על הדפסת ספרים אצל ספרי ניב

איך מתחילים? למה שיווק ספר זה בכלל עניין של חיים ומוות (ספרותיים…)  

 

שיווק ספר זה קצת כמו לעבוד על גימיק חדש לעסקים – צריך לתכנן, לפרסם, לשלב יצירתיות, ולהשתמש בכל מה שיש: רשתות חברתיות, קהל יעד, שיתופי פעולה ואפילו קצת פסיכולוגיה של צרכן. קיימים אינספור אפיקים – אבל מה באמת חשוב ומה צריך להכניס ללו"ז השיווקי שלך?  

 

להלן כמה נקודות שהמשקל שלהן הוא קריטי:

 

– הכרת הקהל: מי יקרא? מה הם אוהבים? איפה מחפשים תכנים?  

– בניית מותג אישי או מותג הספר – למה ייחודי ומה זה אומר לקורא שלך?  

– חשיבה על מסר שיווקי מגובש – איך אתה רוצה שהספר יזוהה, אפילו בלי להקריא אותו?  

– חשיבות האמצעים הדיגיטליים היום – קמפיינים, ניוזלטרים, פרסום ממומן ועוד.

 

5 עקרונות לשיווק ספר שמצליחים ב-2024 (כן, זה לא משהו מהעבר):

 

  1. יצירת סיפור מאחורי הספר  

אנשים אוהבים סיפור, לא רק עלילה. למה כתבת? איך נולדה הרעיון? חוויות אמיתיות שקשורות לספר נותנות אמינות ותחושת קירבה.  

 

  1. שימוש ברור ונכון בערוצי מדיה חברתית  

לא כל פלטפורמה מתאימה לכולם. אינסטגרם רלוונטי לספרי נעורים וספרות אורבנית, לינקדאין מצוין לספרי מקצוע והתפתחות. פייסבוק לעיתים עדיין עובד טוב לקהלים מסוימים. תבחר את הקבוצה הנכונה ואל תפסיד זמן לזרוק לכל הכיוונים.  

 

  1. הפקת תכנים ללא גבולות – בלוגים, וידאו וקבוצות שיח  

כל תוכן שקשור לספר שלך: פרקים קטנים, טיזרים, שאלות מהקוראים, הופעות באירועים דיגיטליים, פודקאסטים. התוכן יוצר קהילה ורצון להיות חלק מהחוויה.  

 

  1. מיתוג וזהות ויזואלית  

העטיפה, הלוגו, הצבעים והפונט – כולם אומרים משהו. הם מעבירים את התחושה שהקוראים ימצאו בין הדפים. אל תזלזל בזה, זה לא רק "קישוט".  

 

  1. שיתופי פעולה קולעים לצד מבצעים ומבצע VIP לקוראים הראשונים  

שיתוף פעולה עם בלוגרים, רקע תקשורתי, ופרסומים מתאימים יכולים לקדם אותך באופן יוצא דופן. חשיבה יצירתית במבצעים שימשוך את הקהל, כי כולם אוהבים להרגיש מיוחדים.

 

רוצים לדעת איך למקסם את כל הכלים בשיווק? הנה עוד כמה טיפים שלא תרצו לפספס:

 

– הפצה רחבה עם דגש על מקום היעד: ספר אלקטרוני? ספר מודפס? אללהב מדפים בחנויות? לפחות בנקודות מרכזיות שבהן הקהל מתרכז.  

– השתמשו בכלי המלצות – ביקורות חשובות! בקשו מחברים, משפחה ובלוגרים לכתוב כמה מילים. המלצה אמיתית גורמת ליותר מכירות מאשר כל פרסום.  

– קבע לוח זמנים לשחרור תוכן והתקשרויות – אל תשאיר את הספר באור הזרקורים רק ברגע השקה, משיכת תשומת לב היא משהו שצריך ללוות לאורך כל התקופה.  

– חשבו מחוץ לקופסה עם אירועים מיוחדים — הופעות חיות, שידורים חיים עם שאלות ותשובות, حتی הרצאות קצרות ברשת – כל אחד מהם בונה מסע חוויתי שמגביר אמון.  

 

אתם בטח שואלים את עצמכם:

 

שאלה: האם שיווק אורגני יעיל יותר מפרסום ממומן?  

תשובה: שניהם חשובים, האורגני מאטיף יציבות עם בניית קהל איכותי, והממומן נותן פוש מיידי להגעה רחבה. אם העצמה הזו משתלבת נכון, התוצאה נשארת לאורך זמן.  

 

שאלה: כמה זמן לוקח לראות תוצאות בשיווק הספר?  

תשובה: תלוי במאמץ ובהיקף, אך לרוב חודשיים-שלושה מהרגע שמתחילים קמפיין רציף יהיו תוצאות ברורות.  

 

שאלה: האם כדאי לעבוד עם סוכנות שיווק?  

תשובה: זו שאלה בגדר תקציב, אך מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי וללמוד את הבסיס לפני שמפרידים את החוט לבד.  

 

שאלה: איך למנוע מהספר "להישאר בפינה"?  

תשובה: על ידי צבעוניות, סקירות חיות, שם מותג, וקשר מתמשך עם הקהל.  

 

שאלה: האם טוב להתמקד בסוגה אחת או להרחיב?  

תשובה: בתחילת הדרך מומלץ להתמקד בסוגה ולהבין למי אתה מדבר, ואז להרחיב.

 

אל תסתפק בכך שספרך קיים. תשקיע בשיווק שלו כמו שזה היה הילד שלך הראשון. כל פרסום יקדם אותך עוד צעד אחד, כל פרסום טוב הוא כרטיס כניסה לקהל חדש.

 

אז איך ממשיכים לקחת את זה צעד קדימה?

 

– לימדו את עולם השיווק הדיגיטלי – יש המון קורסים מעולים עם כלים פשוטים ליישום.  

– הכינו רשימות תפוצה וצרו מועדוני קוראים – הם מביאים תוצאות עצומות בזמן קצר.  

– אל תהססו להשתמש בהומור בהודעות – קוראים מחפשים גם חיבור אנושי, ולא עוד שיווק יבש.  

– זכרו ששיווק טוב הוא תהליך מתמשך, לא פיצוץ חד-פעמי.

 

בסופו של דבר, הספר שלך הוא מוצר – אבל גם תהליך יצירה וחוויה. בין אם ספרך על אהבה, עסקים או הרפתקאות, כל מה שאתה צריך הוא ללוות אותו לעולם עם תוכנית שיווק אופרטיבית, שקולה וכיפית. התוצאה? ספרך בידי אלפי קוראים שמעריכים את מה שיצרת.

 

השקעה בשיווק ספר יכולה להיות ההבדל הגדול בין עצם תנופת הכתיבה שלך לקפיצה משמעותית לקראת הצלחה ומוניטין. כל צעד בדרך מחזק את המותג שלך, בונה אמון ומרחיב את ההגעה.

 

תחום השיווק לספרים הוא אצלכם בידיים – רק תתמידו, תתכננו ותעשו את זה כמו מקצוענים אמיתיים.

>> הציצו באתר של ספרי ניב

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה