יזמים בקיבוצים? מה חשוב להביא בחשבון

יזמים בקיבוצים

הקיבוצים מאפשרים לחברי הקיבוץ וגם לאנשי חוץ לשכור אולמות, חנויות וחדרים למטרות שונות על פי תחום העיסוק של בעלי העסקים.

פיתוח עסקי

בשנים האחרונות צצה כפטריות אחר הגשם יזמות עסקית בקיבוצים המתבטאת בעסקים רבים בשלל תחומים כמו משתלות, עיצוב פנים, גרפיקה, אמנות, העברת סדנאות, יצור צעצועים, תכשיטים והיצע נרחב נוסף של עסקים. הקיבוצים הם אומנם מקום פסטורלי לגור ולעבוד אך כמו בעיר ובכל מקום אחר, לכל עסק יש הוצאות כמו שכר דירה, חשמל ומשכורות ולכן בעלי העסקים אמורים לדאוג לפרנסתם.

הקיבוצים במקרים הללו הם רק אלו שמשכירים את הנכסים וברוב המקרים הם לא אלו שמזמינים את השירותים שמציעים העסקים למעט מקרים חריגים. לכן חלק מהעסקים הללו צריכים לדאוג לפרנסתם בעבודה שהיא בעיקר באינטרנט כך שאין קהל שמגיע אליהם.

האטרקציות בקיבוץ

עסקים אחרים מתבססים על קהל שמגיע במיוחד אליהם כדי ליהנות מסדנאות בתחומי האמנות, התכשיטנות, הקולינריה כמו בשר, גבינות, יין או שוקולד, ועוד. כדי שיירשמו לקוחות לסדנאות הללו, מבצעים פרסומים במסלולים שונים ובנוסף לכך מיידעים את קהל הנופשים שאמורים להגיע לחופשות על האופציות הקיימות. חופש זו הזדמנת מצוינת לגוון את הפעילות המשפחתיות והזוגיות ולכן רבים מהנופשים מתאמים מועד לסדנאות הללו.

יזמות בקיבוצים

הקיבוצים הם יזמים בתחומים רבים, לאחר שרבים מהם זנחו את החקלאות, הם עוסקים בשלל תחומים ומתמקצעים בהם שנים רבות. זו הסיבה שבקרב הקיבוצים יש מפעלים מצליחים מאד שנרכשו על ידי גורמים בין לאומיים, או מבצעים ייצוא בהיקפים כספיים נכבדים.

העסקים הללו שייכים לחברי הקיבוץ ומנוהלים בדרכים שונים, כדי להגיע להצלחה שתניב הכנסות לקיבוצים. בין היזמויות המצליחות אפשר למנות את הטפטפות, הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, צנרת ועוד.

> יש לכם אטרקציה בקיבוץ? רוצים להיות חלק מההצלחה? לרישום בית העסק לחצו כאן > https://www.m-yarok.co.il/

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה