שיווק נכון בפייסבוק – כמה פוסטים לשתף בשבוע?

שיווק נכון בפייסבוק

חולמים על לייקים וכמהים לשיתופים? אלו מותנים בדבר אחד בלבד: שיווק נכון בפייסבוק! אי אפשר לדבר על "שיווק נכון", מבלי לדבר על תדירות שיתוף הפוסטים בעמוד. ישנם עסקים שמשתפים מעט מדי וכאלו שמשתפים המון. אלו שמצליחים למצוא את הפורמולה המנצחת לתדירות השיתוף המושלמת? מעטים. אז כמה פוסטים כדאי לשתף בכל שבוע?

מילת המפתח בשיווק נכון – איזון

התפר בין שיתוף תכנים בקצב שישאיר אתכם בתודעה ובין OVER שיתוף שעלול להעיק על העוקבים, דק. התפקיד שלנו כמנהלי עמודי פייסבוק (בין היתר), הוא להצליח למצוא את האיזון ההרמוני הזה. ולכן, אנו נוקטים תחילה בגישה של "ללכת על בטוח". כלומר, שיתוף מינימום של פוסטים בשבוע, כאשר המטרה היא לנתח את תגובותיהם של העוקבים. "המינימום" משתנה בהתאם לסוג העסק והקהל שלו, כך שיתכן כי לעסק מסוים יומלץ על שלושה פוסטים בשבוע, לצד עסקים שיוכלו להסתפק גם בפוסט אחד בלבד.

תדירות השיתוף תיקבע גם (ובעיקר) ע"י העוקבים

שיווק נכון בפייסבוק מצריך מכם להישאר תמיד עם עין אחת פקוחה. ומה זה אומר בפועל? שהעובדה שיש לכם אסטרטגיה לשיווק בפייסבוק בין אם מדובר בפרסום אורגני לבין פרסום ממומן בפייסבוק , לא אומרת כי אתם יכולים לפעול על "אוטומט" ("היום אעלה את זה, מחר אעלה את זה"). עליכם לנתח את פעילות העוקבים שלכם, לתפוש איך הם מגיבים לכל סוג של תוכן, באילו שעות החשיפה גבוהה יותר וכן הלאה. בני נוער למשל אוהבים לגמוע תוכן, בעוד קהלים בוגרים יותר עלולים לתפוש שיתוף על בסיס יומי כמתיש.

כמה פוסטים מעלים המתחרים החזקים?

למידה תמיד מבורכת, גם כשהיא מהמתחרים שלכם. מבלי לדעת מהו העסק/המוצר שלכם, אנחנו מנחשים כי יש לכם מתחרים – עסקים אחרים הפונים לאותו קהל ועונים על אותו צורך. הצצה על עמודי הפייסבוק של המתחרים תעניק לכם אינדיקציה באשר לקצב השיתוף בו. מובן כי מתחרים עם 50 עוקבים בעמוד לא יספקו מידע בעל ערך, אך עמוד עם 2000 עוקבים ותנועה יפה, כן.

שיווק נכון בפייסבוק מתבסס על סטטוסים, תמונות וסרטונים

אסטרטגיית שיווק וקידום עמוד פייסבוק חייבת להישען על ההבנה כי העוקבים רוצים ליהנות מכמה שיותר סוגים של תוכן. כלומר, בשום אופן אין לבסס אסטרטגיה רק על סטטוסים (שנונים ומצחיקים ככל שיהיו), רק תמונות או רק סרטונים. התוכן חייב להיות מגוון בתוכנו ובסוגו! תוך כדי תנועה יהיה ניתן להבין איזה סוג תוכן מתקבל באהדה (לייקים, שיתופים, תגובות) ע"י העוקבים. בהתאם, יהיה ניתן להגמיש את האסטרטגיה השיווקית. לדוגמא: 2 סרטונים בשבוע, תמונה אחת וסטטוס אחד.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה