עלייה במסה – מה זה אומר בעצם?

עלייה במסה

כשאנחנו שומעים את הביטוי "עלייה במסה" בהקשר לגוף שלנו, אז בדרך כלל זה יכול להיות אחד מהשניים, או שמכוונים לעלייה במסת שריר או שמכוונים לעלייה במסת שומן. כעת עולות השאלות, למה שאנחנו נרצה בכך וכיצד אנחנו יכולים להפיק את זה.

הרעיון של עלייה במסה מיועד למגוון רחב של אנשים, בין היתר ספורטאים או כל מי שעוסק בפעילות גופנית, הן ברמה של חובבים והן ברמה של מקצועניים, וכן זה מתאים לאנשים שאינם עוסקים כלל בפעילות גופנית, במיוחד כשמדובר על בני נוער, אנשים מבוגרים (קשישים) וכן אנשים חולים.

נתחיל מעלייה במסת שריר. בדרך כלל הרעיון פונה לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית ברמה כזו או אחרת. הרעיון הוא מאוד פשוט. אנחנו רוצים לבנות מסת שריר בשביל שנוכל לבצע את הפעילות בצורה סדירה, בשביל שנוכל להפעיל כוח וכן בשביל שתהיה לנו אנרגיה מספקת בגוף על מנת לבצע את הפעילות בעצימות מסוימת.

צריך לומר, לא בכל פעילות ספורטיבית זה נדרש. יש מקרים בהם אין חשיבות גדולה למסת שריר, למשל בקרב ספורטאי סיבולת, דוגמא אנשים שרצים ריצות ארוכות, זה פחות משמעותי, לעומת זאת ספרינטרים (אצנים), זה משמעותי יותר מאחר והם צריכים להפעיל אנרגיה לטווח זמן קצר והם משתמשים גם בכוח שהשרירים מעניק להם לשם כך.

עלייה במסת שריר נכונה גם עבור חבר'ה צעירים שרוצים להתגייס לצבא ולעמוד בדרישות של יחידות קרביות ומן הסתם גם עבור מי שרוצה לחטב את הגוף שלו באמצעות שרירים.

עלייה במסת שומן זה כבר עניין מעט שונה. הרבה פעמים המטרה בעלייה שכזו, היא לא רק בקרב ספורטאים (כאן מדובר על כאלה שעוסקים בהרמת משקולות כבדים, ספורטאים בענפי לחימה וכדומה), אלא גם בקרב אנשים מהשורה שיש להם בעיה מסוימת. דוגמא טובה לכך הם אנשים שמתמודדים עם מחלות אשר גרמו להם לירידה חדה במשקל, הם ירצו לעלות מסת שומן על מנת להחזיר את הגוף שלהם למשקלם הטבעי.

חשוב לציין כאן ילדים וקשישים שזקוקים למסת שומן, בין היתר בשביל להגן על הגוף שלהם מפני נפילות ופציעות.

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה