יועץ משכנתאות – כיצד בוחרים את האיש הנכון עבורנו

יועץ משכנתאות

כשאנחנו עומדים לרכוש דירה, אחד הדברים המשמעותיים שעלינו לעשות זה לגשת אל הבנק ולבקש משכנתא. מדובר בתהליך לא פשוט, אשר יש בו לא מעט פרטים שאנחנו אמורים להכיר ולנתח על מנת שנוכל לקחת את המשכנתא הטובה ביותר עבורנו.

השאלה הנשאלת היא, למה לעשות את זה לבד? אנחנו יכולים להיכנס אל סניף הבנק, לשבת מול הפקיד, לשמוע מה יש לו להציע לנו ולקחת משכנתא, אך עולה שאלה, האם לא נכון יותר להגיע מוכנים, להגיע עם כל המידע שאנחנו יכולים להשיג, או לקחת מהפקיד את כל האופציות האפשריות ואז לבחון אותן בצורה נכונה, קפדנית ומקצועית.

לשם כך בדיוק אנחנו יכולים לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות. מדובר בבעל מקצוע אובייקטיבי שעובד כעצמאי בתחום או כשכיר במשרד ייעוץ חיצוני, משרד שאיננו קשור לבנק כזה או אחר, והוא יכול לספק לנו את כל המידע שאנחנו צריכים על מסלולי המשכנתאות השונים שהבנקים מציעים לנו.

אותו יועץ יישב איתנו וינתח את הנתונים שעומדים לרשותנו. למשל, הוא ינתח את ההכנסות שלנו, הוצאות, הון עצמי, כמה כסף אנחנו יכולים להביא ממקורות שונים, חסכונות וכדומה, ובמקביל הוא ינתח את המסלולים השונים שהבנקים מציעים לנו, על בסיס הריביות ועל בסיס הקרן, על פי תקופת הזמן במהלכה תימשך המשכנתא ועוד.

בהתאם לכל הניתוחים שנעשה ביחד, נוכל להחליט בסופו של דבר, איזו משכנתא הכי משתלם לנו לקחת. האם משתלם לנו לקחת משכנתא עם ריבית קבועה, משכנתא עם ריבית פריים או כל משכנתא אחרת. מן הסתם, היועץ גם יסביר לנו על המסלולים השונים, על המושגים והמשמעויות שלהם. למשל, מה ההבדל בין סוגי הריביות, מה ההבדל בין ריבית לקרן, מה זה אומר מחזור משכנתא ועוד.

ככל שאנחנו נגיע יותר מוכנים, כך יש יותר סיכוי שנהנה ממסלול משכנתא שיותאם לצרכים שלנו. לשן לכך, כל מה שאנחנו צריכים זה לעבוד עם יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה והוא כבר ידאג לספק לנו את כל המידע הרלוונטי עבורנו, מידע עכשווי ומעודכן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה