מחשבון משכנתא – לשם מה הוא נחוץ לנו

מחשבון משכנתא

כשאנחנו הולכים לקחת משכנתא מהבנק, אנחנו צריכים לשים לב ללא מעט פרטים. כאלה שישפיעו על אופי וסוג המשכנתא שלנו מצד אחד, וכאלה שיכולים להשפיע כך או אחרת על ההתנהלות הכלכלית שלנו לאורך זמן, מצד שני. אחד הכלים שיכולים לעזור לנו בכך, הוא לא אחר מאשר מחשבון משכנתא.

מדובר במחשבון אשר מאפשר לנו לחשב את מסלולי המשכנתא השונים שמוצעים לנו, ביחס לתנאים שעומדים לרשותנו. למשל, אנחנו יכולים לחשב באמצעות המשכנתא, כמה כסף נידרש להחזיר כל חודש במשך X שנים במהלכם אנחנו אמורים ליטול את המשכנתא. הרעיון הוא, שכך אנחנו נדע איזה חלק מההכנסה שלנו תלך להחזר המשכנתא.

בצורה כזו, אנחנו נוכל לחשב מה סך ההכנסה שאנחנו צריכים להגיע אליה ואיזה חלק ממנה יישאר לנו אחרי שנשלם את המשכנתא. צריך לומר, המחשבון יכול לעזור לנו אך ורק אם נכנסים נתוני אמת כמובן. אם אנחנו נעשה לעצמנו הנחות כאלה ואחרות, זה לא יעזור לנו. מצד שני, גם אם נכניס נתוני אמת, אנחנו צריכים להיות סקפטיים במידה מסוימת,ף מאחר והמחשבון לא יכול לנחש את השינויים שאנחנו נעבור במהלך השנים, והוא גם לא יכול לנחש את השינויים שיוקר המחייה יעברו במהלך השנים.

מחשבון משכנתא הוא כלי בו משתמשים לא מעט אנשים, בין אם מדובר באנשים פרטיים ובין אם מדובר באנשי מקצוע שאשר מציעים משכנתאות ללקוחות שלהם או מציעים להם ייעוץ משכנתאות.

בשביל לעבוד נכון עם המחשבון, אנחנו צריכים שני דברים עיקריים. ראשית, אנחנו צריכים להחזיק בכל המידע והנתונים האפשריים, על מנת שנוכל להשתמש בהם כמו שנדרש מאיתנו על מנת לקבל תוצאות אמת. שנית, אנחנו צריכים להבין את המצב בשוק, להבין את האופציות והתנאים שלנו. רק כך אנחנו נוכל להבין את מצבנו ואת המצב של השוק בו אנחנו פועלים.

בצורה כזו, אנחנו נוכל לעשות שימוש נכון ואמיתי במחשבון, גם אם זה אומר שיהיו דברים שהמחשבון לא בהכרח יספק לנו תשובה עליהם, אך בהחלט נוכל להשתמש בו בצורה שמתאימה לצרכים שלנו.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה