מה עושים אם פרצו לי לטלפון? טיפים חשובים כאן!

מה עושים אם פרצו לי לטלפון? 5 צעדים פשוטים לפתור את הבעיה!

אז נתקלתם בחדשות על פריצה לטלפונים ניידים, והילד הפנימי שלכם התחיל להתעקש "זה לא יכול לקרות לי!", נכון? ובכן, אם הכתבה הזו הגיעה אליכם, כנראה שהילד ההוא מרגיש מוגן פחות. אז מה עושים כשמישהו בגניבת דעת מצליח לחדור ללהקת הטלפון הנייד שלכם? תתכוננו, אנחנו הולכים לעשות סדר בעסק!

אין סיבה לפניקה! זה מה שאתם צריכים לדעת

לפני תהליכי בריחה משאים כבדים כמו המחשב, ברב"לים ושירותי מידע, בואו נתחיל בלגלול את המידע הלאה על מה עליכם לעשות ברגע שאתם מרגישים שמשהו לא בסדר.

  • האם המכשיר שלכם מתחיל להתנהג מוזר?
  • יש לכם פתאום הודעות שלא שלחתם?
  • אולי יש אפליקציות שהופיעו בלי רשותכם?
  • ושיחות שנעשו למספרים זרים?

אם אחת מהשאלות הללו נשמעה לכם מוכרת, ייתכן שהמכשיר שלכם נכנס לתהליך "קצת טווס". זה הזמן להתעורר!

צעד 1: הניחו את המקלדת והתרחקו מהטלפון

כשהמצב מתנתק, טבעי לקפוץ ישר לשיחה עם חנות לסלולר או לפקח של טכנולוגיה. אך קודם כל, תניחו את המקלדת! יש לכם כמה צעדים פשוטים לבצע. בסופו של דבר, המטרה כאן היא להקשות על התוקפים לנצל את המצב:

  • כבה את הטלפון והפעילו את המחשב.
  • שימו לב למבנה הנתונים שלכם – האם יש אפליקציות מוזרות שהתקנתם לאחרונה?

צעד 2: החלף את הסיסמאות שלך – לא, זה לא משחק ילדים!

ברגע שהטלפון שלכם מסתובב בשדונים, חשוב לדעת שהסיסמאות שלכם הן הדלתות לביתכם. אם מישהו הצליח לחדור, הוא כנראה יודע מה הקוד!

  • שנו את הסיסמה ל-Gmail, Facebook, Instagram וכו'.
  • בחירת סיסמה חדשה? אני ממליץ על משהו עם שילוב של תווים, מספרים ואותיות גדולות.
  • אני יודע, זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית, אבל זה מה שצריך לעשות!

צעד 3: תקשורת עם ספק השירות שלך

זוכרים את החנות שסיפרו לכם על טכנולוגיה? הגיע הזמן שתשאלו אותם מה באמת מתרחש. אולי יש להם זוג עיניים שיכולות לראות מה קורה מאחוריכם.

  • בקשו מהם לבדוק האם היו גישות חשודות למכשיר שלכם.
  • שאלו אם יש אפשרות לחסום גישות לא רצויות.

צעד 4: נסו לאתר ולהסיר את האפליקציה הנצלנית

אם אתם יודעים איזו אפליקציה פרצה לשדה הקרב הנודע שלכם, הגיע הזמן להוציא אותה!

  • פשוט צאו מאזור הנוחות והקישו על הכפתור 'מחק' (לרוב זה מהיר כמו גזעים!).
  • אם אתם זקוקים לעזרה, אל תחששו לפנות לתמיכה טכנית מקצועית.

צעד 5: אל תתביישו לשאול את השאלות!

יום אחד נזכרתי שכל התשובות בעולם היו מחכות לי כדי לגלות מה עליי לעשות, אז למה לא לשאול? אל תהססו לבדוק מה יודעים עליכם!

  • האם החברה שלכם יודעת אם הייתה פריצה?
  • האם קיימת דרך לשחזר את המידע שלכם?

רגע, רגע – לפני שאנחנו מסיימים, יש לי כמה שאלות שמדירות צחוק וכמה תובנות שמעוררות שאול ספונטני:

שאלות ותשובות

  • מה עליי לעשות אם אני מוצא אפליקציה לא מוכרת? פשוט מחקו אותה ותנו לדברים להתיישב כמו שצריך.
  • האם צריך לשנות כל סיסמה פתאום? בהחלט! רכבת הרים של סיסמאות מחמירה, יש לעבור על כולן.
  • כיצד אוכל לדעת אם מישהו עדיין במכשיר שלי? הכנס לתוך ההגדרות ובדוק את ההתקנים המחוברים.
  • מה עליי לעשות אם אני חושש לפנות למשטרה? במקרים חריגים, זה בהחלט לגיטימי! אל תהססו.
  • עד מתי מומלץ לשנות סיסמאות? לפחות פעם בשישה חודשים – והכי טוב למען העתיד!

אז סיימנו! בסופו של דבר, כשמתרחשת פריצה לטלפון, לא רק שהלחץ עשוי לעלות, אלא גם הרבה עניינים אחרים. אתם לא לבד – ככה זה בעידן הדיגיטלי. אם תעקבו אחרי הצעדים הקטנים הללו, תוכלו להרגיש קצת יותר בטוחים בעולם המתמשך הזה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה