כשהמסך בלפטופ לא נדלק: מה עושים כשהעולם עוצר?
אוקי, ידידים. אז בואו נדבר על אחד מהמעצורים הגדולים כשאתם מנסים להשתמש בלפטופ שלכם – המסך לא נדלק. זה כאילו שמישהו החליט שבוקר טוב זה לא בדיוק הזמן הנכון להיכנס לאינטרנט ולעשות את כל הדברים המגניבים שאתם אוהבים. אבל רגע, לפני שאתם מתחילים לחשוב שהלפטופ שלכם הלך לעולמו, יש כמה דברים שחשוב לבדוק.
הסיבה למסך שחור: האם זו טכנולוגיה או קסם?
אם המסך שלכם מחליט לצאת לחופשה מרצונית, כדאי קודם כל להבין מה גורם לבעיות. היופי בטכנולוגיה הוא שהיא מסתירה לא תמיד את כל הסודות, ובשביל זה אנחנו כאן – לברר מה קורה שם מאחורי הקלעים.
- כוח – האם הלפטופ מחובר לחשמל? כן, כן, לא לנסות לתמוה על זה. לפעמים אנחנו שוכחים לחבר את הכבל ומגלים את הפלא שבאלוהים. אם אתם שואלים את עצמכם "מה זה?", אז זה הזמן לתשובה.
- הדלקה – האם נלחצתם על כפתור ההדלקה? זה אולי נשמע מצחיק, אבל לפעמים הכפתור לא מועיל כמו שהוא אמור להיות. יש לכם עוד כפתור לזכור, או שאתה פשוט לא לוחץ עליו מספיק.
- תצוגה חיצונית – האם הלפטופ מראה את התצוגה החיצונית? לפעמים זה עלול להתבלבל – אתם חושבים שהמסך שלכם לא נדלק, אבל בעצם הוא רק "מחפש חברים" במוניטורים היותר מגניבים.
- כרטיס גרפי – אם אתם במדינת החטאים ולא ביצעתם עדכונים כחוק, יכול להיות שכרטיס הגרפי שיש לכם מחליט להתמוגג. איך לומר, זה לא באמת "שיחה מתחת לחלון", אלא בעיה מובנית לחלוטין.
שאלות ותשובות שיכולות להציל את היום שלכם
1. מה לעשות אם הלפטופ לא מכבה את עצמו?
בתחילה, יש לנסות ללחוץ על כפתור ההדלקה למשך 10 שניות. אם זה לא עוזר – הכניסו אותו למצב מנוחה ונסו להדליק מחדש לאחר הכיבוי.
2. האם המסך יכול להיקרע?
לא, דווקא זה לא העניין. אם המסך נראה פגום, אבל עדין מדליק את הנורות, זה כנראה בעיה בגרפיקה!
3. למה המסך נדלק לשנייה ונכבה?
כמו כל מסיבת רווקים טובה – לפעמים המסך פשוט לא בשיאו. זה עשוי להיות בעיה עם המעבד או חיבור רופף בתוך הלפטופ.
4. האם אני צריך לקנות מסך חדש?
לא, לפני שאתם יוצאים למלאכת קנייה, יש לנסות את כל הפתרונות הקיימים. מסך חדש עלול להיות מיותר לחלוטין.
5. האם יש לי אחריות על הלפטופ?
גם על זה כדאי לבדוק! אם יש לכם אחריות – על תבזבזו את הזמן, קחו אותו לאיש מקצוע!
מה עכשיו? כל הטיפים להמשך החיים שלך עם הלפטופ
1. ניקוי וחידוש
אז אם הצלחתם להדליק את המסך, אל תחשבו שזו סיבה לרחם על עצמכם. יש כמה דברים אחרים שצריך לשים לב אליהם:
- ניקוי – הלפטופ שלכם זקוק לאפקט "הכשרה". שימו לב לכל מה שנמצא במקרי נקודת התצוגה, ולפעמים פשוט מחק את האבק.
- עדכונים – תוודאו שכל התוכנות והדרייברים מעודכנים. מהם? מהדרייברים? לא, זה לא משחק מונופול, אלא למעשה הדבר שיבטיח שהמחשב שלכם עובד כמו שצריך.
- נכון לבחור את החלב – בחרו את הלפטופ לפי הצרכים שלכם, אל תתפתו למודלים חדשים רק כי הם "נראים טוב".
2. תכנון המפגש עם הטכנאי
אם כל הצעדים הנ"ל לא עזרו, מגיע הרגע הכואב – הפגישה עם הטכנאי. האפשרות האחורית שנשמרה לכם במקרה חירום. כאן אל תשכחו להביא כרטיס אישי – תחושת נעימות אפשרית מאוד.
3. שירות לקוחות הולם
ואל תשכחו לבדוק את אפשרויות שירות הלקוחות. נדמה שניתן להשיג כל דבר כיום – אפילו אם זה עם הכתובת האימייל ולא עם לחמקניות.
בשורה התחתונה: אל תלחצו על הפאניקה!
אז מה למדנו? אל תכנסו לפאניקה בכל פעם שהמסך של הלפטופ שלכם מחליט להיות "בעייתי". לעיתים זה יכול להיות פשוט כמו להחליף כבל או לוודא שהאגזוז בנוי כראוי. עולם המחשבים טומן בחובו המון אתגרים, אבל כשאתם מוכנים ולוקחים את הדברים בקלות, אתם תצליחו לנצח! כך אתם יכולים להבטיח שהמכונה שלכם תהיה שם גם למחרת.
אז מה יש לכם להגיד על הלפטופ שלכם? מחכים לתגובות שלכם – האם גם לכם היו רגעים מצחיקים? נשמח לשמוע!