מה זה עברות אינוס?

אונס הוא פשע שמתבצע כאשר מישהו מכריח או כופה אדם אחר לעסוק בפעילות מינית. זה יכול להתבצע נגד כל מין, ויכול להיות נגד גבר, אישה או ילד. אונס הוא פשע שנמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. זה משפיע על נשים יותר מגברים. זו הפרה של זכויות האדם שלהם ויכולה להיות חמורה מאוד.

למרות שיש חוקים נגד אונס, אונס עדיין קורה, ולעתים קרובות העבריינים לא נענשים.

אונס הוא הפרה של זכויות אדם. זהו פשע חמור, שיש לו פוטנציאל להשפיע על החברה במובנים רבים. החוק מגדיר אונס כאקט של אלימות מינית. ההגדרה של אונס משתנה ממדינה למדינה ובין תרבויות ודתות שונות. למשל, ההגדרה משתנה ממדינה למדינה בהתבסס על התרבות שהם שייכים אליה.

>> למידע בנוגע להגשת עתירה מנהלית, הקליקו על הלינק!

בשנים האחרונות אנו רואים עלייה במקרי אונס. בהודו, מספר מקרי האונס גדל במהירות. ישנן סיבות רבות לעלייה זו באונס: חוסר מודעות לעבירות מין; היעדר תמיכה משפטית וחברתית לקורבנות; וגם בשל שינוי ביחס החברה לנשים.

חשוב להדגיש שהשינויים האלה לא מתרחשים רק בתוך הודו אלא מתרחשים בכל העולם. בבריטניה, היו מקרים של אונס של נשים על ידי בני זוגן. מספר מחקרים בוצעו כדי לבדוק את ההשפעה של אונס על קורבנות ובני משפחותיהם. מחקר אחד מצא כי בבריטניה, 30% מקורבנות האונס הם מתחת לגיל 18, ו-10% הם מתחת לגיל 16. 

פשעי האינוס מבוצעים על ידי אנשים שיש להם התעלמות מוחלטת מחיי אדם. אין להם כבוד לנשים, לילדים ולחברים פגיעים אחרים בחברה. זו הסיבה שחשוב שננקוט בצעדים לבלימת הפשע הזה. בעבר, החוק היה מקל על מקרי אונס. זה נחשב לפשע קל שלא ניתן להעמיד לדין. עם זאת, בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסה זו. עבירות האונס הפכו חמורות יותר והעונשים הוחמרו בהתאם.

מחפשים עורך דין פלילי? היכנסו >>

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה