מינוף העסק בעזרת תכנון פיננסי אסטרטגי

המשפט שאומר- אם אתם לא מצליחים לתכנן, אתם מתכננים להיכשל, לא יכול להיות נכון יותר היום בעולם העסקים. כבעלי עסק עצמאי, הצלחתו של העסק תלויה רבות בידי תכנון פיננסי אסטרטגי. תוכנית מסודרת עוזרת לכם לקבוע את היעדים שלכם ולקבוע את המסלול עבור העסק שלכם. אז איך יוצרים תוכנית פיננסית אסטרטגית ומבצעים אותה בצורה שתעזור לעסק שלכם להצליח בסביבה עסקית גדלה ותחרותית?

מה הוא תכנון פיננסי אסטרטגי?

תכנון פיננסי אסטרטגי מתאר ​​את הצעדים שאתם צריכים לנקוט כדי להשיג את היעדים העסקיים שלכם. תוכנית פיננסית אסטרטגית עוזרת לכם להקצות את המשאבים שלכם למשל ההון, ההשקעות והמשאבים האנושיים שיש לכם על פני מסגרת זמן מסוימת כדי להשיג את היעדים שנקבעו בתוכנית העסקית האסטרטגית. תכנון פיננסי אסטרטגי מתאר כל יוזמה, משאב ומדד, הדרושים כדי להפוך את החזון העסקי שלכם למציאות. תוכנית פיננסית אסטרטגית טיפוסית תתמקד בהכנסות ובהוצאות החזויות שלכם, בתקצוב ההון ובניהול תזרים המזומנים. המאפיינים העיקריים של תכנון פיננסי אסטרטגי הם:

  • יצירת קשרים בין מדדי רווח וצרכי ​​תזרים מזומנים
  • התאמת התוכניות התפעוליות לדוחות הכספיים כדי לחשוף את השפעתן על השורה התחתונה של העסק
  • ליידע החלטות השקעה אופטימליות על ידי מודל תרחישים עסקיים חלופיים

שלבים לתחילת העבודה עם תכנון פיננסי אסטרטגי

תכנון פיננסי אסטרטגי מורכב וגוזל זמן, יתר על כן, הפרטים המורכבים המעורבים דורשים מומחיות פיננסית. התייעצות מומחים בתחום יכולה לעזור לכם לגבש תוכנית אסטרטגית מנצחת עבורכם. מספר שלבים התחלתיים אליהם מתבסס תכנון פיננסי אסטרטגי:

  1. קביעת החזון:

כמו כל תוכניות עסקיות תקינות, גם תכנון פיננסי אסטרטגי מושרש בחזון הליבה של העסק שלכם. עליכם לשרטט את החזון עבור החברה,  ולהגדיר איך תיראה הצלחה.

  1. הגדרת יעדים חכמים:

הגדר יעדים ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, מציאותיים ובזמן. 

  1. הגדרת אסטרטגיית הביצוע:

לאחר שהמטרות שלכם מוגדרות, הגיע הזמן לגבש אסטרטגיה שתעזור לכם להשיג את המטרות הללו:

  • עדכון האסטרטגיה לטווח הקצר והארוך 
  • שלב שינוי העדפות ואסטרטגיות 
  • הגדירו כיצד תשפרו את ערך בעלי המניות בטווח הארוך
  • קבעו את הטון לגידול בהכנסות
  1. השיגו את האנשים הנכונים:

מומחים פיננסיים, רואי חשבון ומנהיגים בכירים הם המפתח לביצוע האסטרטגיות שלכם. 

  1. מדידה וביצוע אופטימיזציה:

התוכנית שלכם לא תהיה יעילה אלא אם כולם יעשו את חלקם. זה דורש ניטור ומדידה צמודים של ביצועים כדי להבטיח שאתם בכיוון הנכון. חשוב גם להמשיך ולאסוף נתונים רלוונטיים כדי לעזור גם בתכנון העתידי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה