5 טיפים לבחירת העדשות האידיאליות שיתאימו לכם!

העדשות האידיאליות

אם החלטתם להחליף את משקפי הראייה שלכם בעדשות מגע או שאתם מתחילים את דרככם בעולם העדשות כדאי לכם להכיר כמה טיפים בנוגע לבחירת העדשות.

התאמה מושלמת

עדשות מגע הן אביזר לתיקון ראייה וחשוב להקפיד על התאמה מדויקת בין אבחנת הרופא להמלצת האופטומטריסט על העדשה. ישנם סוגים שונים של עדשות ולכן חשוב להבין איזה סוג יתאים לכם הן מבחינת ראייה והן מבחינת נוחות השימוש. התייעצו עם האופטומטריסט ובצעו בחירה חכמה. במיוחד כאשר מדובר בעדשות מגע עם צילינדר .

קשות? רכות? יומיות? חודשיות?

ההבדלים בין סוגי העדשות השונות הם בעיקר בעובי ובגמישות העדשה. עדשות יומיות הן חד פעמיות ונזרקות לאחר השימוש, עדשות חודשיות ניתנות לשימוש במשך חודש ואילו עדשות קבועות הן לרוב עדשות קשות והמשמשות לתקופה של כמה שנים. יש להימנע משימוש מעבר לזמן המומלץ לשימוש מכיוון שאיכות העדשה הולכת ונשחקת.

ניקיון ותחזוקה

חשוב להבין כי ניקיון העדשות הוא משמעותי וקריטי מכיוון שהעדשה נכנסת לתוך העין וגרגירי אבק או לכלוך עלולים לגרום לנזק, דלקות וזיהומים. יש להקפיד על ההנחיות בנוגע לשטיפת עדשות מגע דו שבועיות , שמירתן במחסנית המתאימה ואופן השימוש היום-יומי. חשוב להקפיד על שטיפת ידיים לפני ההתעסקות עם העדשות.

הדרכה וייעוץ

עם קניית העדשות הראשונות מומלץ לעבור הדרכה ותרגול אצל האופטומטריסט בחנות בה נרכשות העדשות. האופטומטריסט יתרגל עם המשתמש כמה פעמים את השימוש ויוודא כי העדשה מתאימה, יושבת היטב על גלגל העין וכי המשתמש מרגיש נוח ורואה היטב עם העדשה.

הנחיות חשובות

אין להיכנס עם העדשות לבריכה או לים, הן אינן עמידות לכלור או מי ים. אין להשתמש בעדשה קרועה ויש להחליפה מיד. יש לדאוג להתאפר לאחר הכנסת העדשה ולהקפיד להוציא עדשות לפני הסרת האיפור.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה