בנימין זאב הרצל

בנימין זאב הרצל

תיאודור הרצל, המוכר לכולנו כחוזה מדינת היהודים, נולד ב- 2 במאי 1860, בבודפשט, הונגריה, באימפריה האוסטרית (כיום בהונגריה) – נפטר ב- 3 ביולי 1904 באדלך, אוסטריה). בבואו נבין יותר על חוזה מדינת היהודים.

בנימין זאב הרצל 

בנימין זאב הרצל הוא ממייסדי הצורה פוליטית של הציונות, תנועה להקמת מולדת יהודית. בקונטרס שלו מדינת היהודים (1896) הוצע כי השאלה היהודית היא שאלה פוליטית שתוסדר על ידי מועצת אומות עולמית. 

הוא ארגן קונגרס עולמי של ציונים שהתכנס בבאזל, שוויץ, באוגוסט 1897 והיה לנשיא הראשון של ההסתדרות הציונית העולמית, שהוקמה על ידי הקונגרס. 

למרות שהרצל נפטר יותר מ- 40 שנה לפני הקמת מדינת ישראל, הוא היה מארגן, איש תעמולה ודיפלומט בלתי נלאה, שהיה לו הרבה מה לעשות עם הפיכת הציונות לתנועה פוליטית בעלת משמעות עולמית.

תחילת דרכו 

הרצל, נולד להורים אמידים מהמעמד העליון. הוא למד תחילה בבית ספר תיכון מדעי, אך, כדי לברוח ממנו בגלל אווירה אנטישמית, הוא עבר בשנת 1875 לבית ספר בו רוב התלמידים היו יהודים. 

בשנת 1878 עברה המשפחה מבודפשט לווינה, שם נכנס לאוניברסיטת וינה כדי ללמוד משפטים. הוא קיבל רישיון לעסוק בעריכת דין בשנת 1884 אך בחר להתמסר לספרות. במשך מספר שנים הוא היה לעיתונאי ומחזאי מצליח למדי, קראו בהרחבה באתר אוצר התיישבות.

נישואיו של הרצל 

בשנת 1889 נשא לאישה את ג'ולי, בתו של איש עסקים יהודי אמיד בווינה. הנישואין היו אומללים, למרות שנולדו לה שלושה ילדים. להרצל היה קשר הדוק לאמו, שלא הצליחה להסתדר עם אשתו. 

קשיים אלה גברו בפעילות הפוליטית של שנותיו המאוחרות יותר, שבהן אשתו התעניינה מעט מאוד. כאמור, הזמן עבר ומאז הוא מוכר לנו כחוזה המדינה.

> קראו גם מהו אפ"ק

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה