עורך דין צוואה – מדוע משתלם לכתוב צוואה

judge-4199434_640

לא מעט אנשים מבוגרים, מתלבטים בשאלה האם לכתוב צוואה או לא. יש מי שבוחר לא לעשות זאת, מתוך כוונה להשאיר את הבחירה כיצד להתנהל עם הירושה שהוא מוריש אחריו בידיי ילדיו וגם עם רשם לענייני ירושה. כך הוא לא יצטרך להחליט מה לחלק למי. לעומת זאת, אחרים רואים זאת בצורה הפוכה. הם מעדיפים כן לכתוב צוואה, מתוך כוונה לא לייצר ריבים ומתיחות מיותרים בין ילדיהם, אחרי מותם.

כתיבת צוואה מתבצעת בהליך מסודר, באמצעות עורך דין צוואה אשר אמון על התהליך, זאת על מנת שיהיה ניתן ליישם אותו באופן חוקי, מדויק. במידה והוא לא נעשה בצורה כזו, יהיה ניתן לערער הן על אופי תהליך כתיבת הצוואה והן על המוצר המוגמר, קרי מסמך הצוואה עצמו.

התהליך צריך להתבצע באופן חופשי, בשיקול דעת עצמאי וללא לחצים מבחוץ. הוא נעשה עם עדות של שני עדים שאינם נכללים בצוואה ואינם אמורים לקבל חלק מהירושה, וכאמור, מי שאחראי על כתיבת הצוואה ושמירתה הוא עורך דין צוואה.

 

מדוע משתלם לכתוב צוואה

כתיבת צוואה משתלמת עבור אנשים מבוגרים, מכמה סיבות:

ראשית, היא מסדירה בצורה מפורשת כיצד לחלק את הרכוש, נכסים וכסף שעומד לרשותם. בצורה כזו אפשר למנוע ריבים מיותרים ומלחמות בין בני המשפחה. אומנם זה לא מבטיח במאה אחוז שכך יהיה אך זה בהחלט יכול לעזור.

שנית, אם כותבים צוואה מראש, הרי במצב של מוות פתאומי או מחלה קשה, הכל מוכן ומסודר. לכן מוטב לא לחכות עם זה לרגע האחרון ולעשות את זה מוקדם ככל שניתן.

שלישית, תהליך מסודר של כתיבת צוואה אצל עורך דין, מאפשר להסדיר את התהליך ולבצע אותו באופן משפטי נכון, אשר יהיה מקובל על בית המשפט.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה