רואה חשבון לעמותות – למה זה חיוני?

1946440 (1)-min

לא פעם, מי שעוקב אחרי מהדורות החדשות, בפרט כל מה שקשור לנושא של כלכלה, כספים ופלילים, שומע בוודאי על עמותות בסדרי גודל שונים, אשר נאלצות להתפרק כתוצאה מניהול כספי לא נכון, לא פעם זה גם מגיע, כאמור, להיבט פלילי, בגין רישומי ספרים כוזבים וחשש לגניבה של כסף מהעמותה.

עמותה, לרוב, היא מוסד ללא כוונת רווח, כלומר היא מוקמת לא על מנת לייצר רווח מהפעילות שלה אלא על מנת לייצר פעילות בתחום מסוים. לשם כך היא גם מקבלת הטבות מס והטבות אחרות מטעם המדינה. ברגע שהיא עוברת על החוק ולא מקיימת את הקריטריונים שהמדינה קובעת, אזי שייתכן ותעלה דרישה לסגור אותה וכן לבחון אותה בהיבטים פליליים.

אחת הדרכים להימנע מכך, בוודאי אם אין כוונה להשתמש בעמותה ובכספים שנכנסים אליה להיבטים פליליים, היא דרך העסקת רואה חשבון לעמותות שיכול גם לעזור עם פתיחת עמותה. מדובר על איש מקצוע שמתמחה בכל הנושא של ראיית חשבון, עם דגש על כל מה שקשור לעמותות ללא כוונת רווח.

 

למה זה חשוב ואיך הוא יכול לעזור לנו?

רואה חשבון לעמותות הוא אדם שאמור לנהל את הספרים של העמותה והוא זה שאמור לעמוד לביקורת מצד רשויות המס, כנציג העמותה. ברגע שהרשויות יגלו דברים לא סבירים, לא סדירים ואף פליליים, מאוד יתכן שיבואו אליו בטענות, ודרכו יגיעו גם לשאר אנשי העמותה.

רואה חשבון מסודר, אחראי, אשר עובד בצורה חוקית, ידע לשמור על כך שהספרים יהיו תקינים, מסודרים, מעודכנים וכל המידע יהיה כתוב בצורה מדויקת ואמינה. באופן כזה, לא יהיה חשש שהדברים יתבצעו באופן לא חוקי או שחס וחלילה מישהו מהרשויות עלול לחשוד בכך. הכל יהיה מסודר כמו שצריך וכמו שמתבקש.

 

צרו קשר כדי לקבל מידע נוסף על הנהלת חשבונות לעמותות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה