מה זה בודק תוכנה

2006362-min

עולם ההייטק כולל מגוון רחב של תפקידים, כאשר לכל אחד מהם יש חלק מהותי בלתי נפרד מהצלחת החברה. לכן אם תמיד שמעתם על המונח בודק תוכנה, בדיקות QA, הבטחת איכות, בדיקת איכות ועוד מונחים הקשורים לתחום זה ותמיד רציתם לדעת מה זה בודק תוכנה – במאמר הזה נעניק את כל התשובות העולות מהשאלה הזו.

נתחיל מהסבר תמציתי ונספר כי בודק תוכנה הוא למעשה איש המתמחה בבדיקת איכותו של המוצר כדי להבטיח את יעילותו. תחום עיסוק זו מתקשר אל עולם פיתוח התוכנה, כיוון שמדובר על תהליכי בדיקה שבודק התוכנה מבצע במוצרים ממוחשבים המפותחים על ידי מתכנתים. לכן כאשר שחברת הייטק מפתחת באופן בלעדי מערכת ממוחשבת, אפליקציה או כל מוצר תוכנה אחר – בודק התוכנה הוא האחראי להבטחת האיכות של מוצר התוכנה שפותח.

 

מהם המאפיינים של בודק תוכנה?

כיוון שבודק תוכנה עוסק במהלך תפקידו בבדיקת תוכנות והבטחת איכותן, איש מקצוע זה חייב להיות מקצועי ומנוסה בתחום זה. ניתן לרכוש את הכלים המתאימים להפוך להיות בודק תוכנה באמצעות הכשרה ייעודית עליה נדון בהמשך, אך תחילה נבהיר כי למעשה כל אחד יכול להיות מפתח תוכנה (גם כאלו ללא ניסיון קודם בעולם הפיתוח), אך לצורך כך עליו להיות אדם יסודי ובעל ראש יצירתי המעוניין לעבוד בתחום טכני אינטנסיבי.

 

היכן ניתן לעבור הכשרה של בודק תוכנה מקצועי?

כאמור, כל אחד המעוניין להשתלב בעולם ההייטק בתפקיד מאתגר ומעניין הקשור לפיתוח תוכנה, יכול לעשות זאת באמצעות לימודי בדיקת תוכנה מקצועיים ומקיפים. קורס qa מומלץ מעניק לתלמידים את הכלים הדרושים להיכרות מעמיקה עם תחום, ולכן הקורס יכלול את נושאי יסודות בדיקת התוכנה, היכרות עם כלי אוטומציה חדשים, הבנה בשפות פיתוח ברמה הבסיסית ועוד כלים נוספים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה