שיימינג בפייסבוק

1255664 (3)-min

היום ניתן לשמוע יותר ויותר על מקרים של שיימינג בפייסבוק, היות ומדובר על רשת חברתית פופולארית ונפוצה במיוחד, המכילה מיליוני משתמשים מכל רחבי העולם. כל אחד יכול להתחבר לקבוצות השונות, להכיר אנשים חדשים ולהיחשף למגוון עצום של נושאים שונים. לא פעם ניתן למצוא בקבוצות השונות ועל הקיר האישי של לא מעט אנשים, פוסטים העוסקים בהמלצות וחוות דעת על עסקים מסוימים. ברוב המקרים ניתן למצוא פוסטים תומכים ומתלהבים, אך לא פעם ניתן להיתקל גם בפוסטים פחות אוהדים ופחות פרגנים. חשוב להבין כי ישנו גבול דק בין הבעת חוות דעת משירות לקוי או מוצר פגום לבין הוצאת דיבה. כדאי לזכור כי חלק גדול מהפוסטים האלו חושפים את בעליהם לתביעת הוצאת דיבה ולשון הרע, לכן יש צורך להיות מודעים לנושא ולהבין את הסיכונים השונים הכרוכים בכך.

 

שיימינג בפייסבוק – מה חשוב לדעת בנושא?

קודם כל, חשוב להביןכי כאשר משתמשים במושג שיימינג, מתכוונים למעשה למצב שבו אדם בוחר לפרסם פוסט משמיץ על עסק מסוים באחת הרשתות החברתיות, כאשר פייסבוק נחשבת לאחת המדיות הפופולאריות ביותר. לכן כאשר אדם כלשהו בוחר לפרסם פוסט המשמיץ את השירות, המקצועיות או האיכות של עסק מסוים, הוא למעשה פוגע במוניטין של העסק ובפוטנציאל ההשתכרות שלו. לכן כדאי להיות מודעים לחוק איסור לשון הרע, אשר קובע כי בעל עסק יכול לתבוע כל אדם שפרסם ברבים דברים הפוגעים במשלח ידו, ללא שום צורך להוכיח נזק בפועל. מספיק להוכיח את האפשרות לנזק, על מנת שבית המשפט יפסוק פיצויים לטובת בעל העסק הנפגע. כמו כן, כדאי לדעת כי בחלק ממקרי השיימינג ניתן להשתמש בחוק הגנת הפרטיות, במיוחד כאשר מדובר על פרסום של תמונה או סרטון אשר חושפים פרטים אינטימיים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה