על פוליסת ביטוח סייבר כבר שמעת?

1549690-min

בשנים האחרונות, ובפרט בשנה האחרונה, שמענו לא מעט על פריצות סייבר שהתרחשו, הן בקרב עסקים פרטיים והן בקרב מוסדות ציבור, משרדים ממשלתיים, ארגונים ועמותות ועוד.

פריצות סייבר, כידוע, הן פריצות שמתרחשות למחשבים, לעיתים מבלי שבעל המחשב יודע שפרצו אליו. מדובר על פריצות משמעותיות שיכולות לשתק מערכות, לשבש את פעילותן או לגנוב מידע משמעותי. הרבה פעמים הפריצות מתבצעות על ידי גורמים פרטיים, האקרים, בעוד שישנם לא מעט מקרים, כפי שאנחנו מגלים דרך התקשורת, שהפריצות מתבצעות על ידי ארגונים ממשלתיים, כחלק ממה שמכונה "מלחמת סייבר".

עסקים אשר רוצים להגן על עצמם מפני מתקפות מסוג זה, צריכים לעשות שני דברים. ראשית, להתקין מערכות אבטחה איכותיות במחשבים שלהם, מערכות שיגנו על המחשבים וימנעו ניסיונות פריצה. שנית, הם צריכים לרכוש פוליסת ביטוח סייבר, על מנת להבטיח מצב שאם חס וחלילה יש פריצה, חברת הביטוח תפצה אותם.

 

מדוע חשוב להחזיק פוליסת ביטוח ומה היא כוללת

לפני שנסביר מדוע חשוב לרכוש פוליסת ביטוח, צריך להדגיש, הפוליסה כשלעצמה מחייבת הרבה פעמים את המבוטחים להתקין מערכות הגנה במחשבים, כך ששני הדברים באים ביחד.

הפוליסה מבטיחה למבוטחים, שאם חס וחלילה קורה משהו ויש פריצה, אזי שהם מקבלים פיצוי על הנזק שנגרם להם, אך חברת הביטוח תפצה בשמם גם את הלקוחות שנפגעו כתוצאה מהפריצה. חשוב לזכור, אם מחשבים של בית העסק נפרצו, אז סביר להניח שהלקוחות ייפגעו מכך, בין אם זה בגלל שהמידע שלהם ייגנב, ייחשף או מסיבות אחרות.

פוליסת ביטוח סייבר היא דבר הכרחי היום, הן בשוק הפרטי והן בשוק הציבורי והעסקי כל מי שחושש שעלולים לפרוץ למחשב שלו, חייב לקחת את זה בחשבון ולרכוש פוליסות המגנות על עסקים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה