איך נזהה תולעי עץ בבית?

תולעי עץ בבית

תולעי עץ הן תולעים קטנות מאד ולכן לפעמים קשה לזהות אותן. הן מאד אוהבות עץ ולכן הן נצמדות לפריטי עץ בבית כמו דלתות ומשקופים ולאט לאט נוגסות ממנו וגם גרות שם. אם הן מגדלות סדקים בתוך העץ הן מטילות פנימה את הביצים שלהן וכך יוצרות כמות גדולה מאד של תולעי עץ אשר חיות בתוך רהיטים הבנויים מעץ רך כמו לדוגמה רהיטים, דלתות או משקופים אשר עשויים מעץ אורן.

זיהוי של תולעי משי בעץ בבית 

לאור גודלן הקטן, קשה מאד לראות אותן אלא אם נעזרים בזכוכית מגדלת, אך אפשר לשמוע אותן כשהן מכרסמות את העץ ובזכות הרעשים הללו מתחילים לבדוק מהם הקולות המוזרים הללו הבוקעים מתוך העץ.

מעבר לכך, עקב העובדה שהן אוכלות מהעץ נוצרים על הרצפה שאריות נסורת, או לחלופין מתחילים לראות חורים ברהיטים שונים לאור העבודה האינטנסיבית שלהן, ראו כאן דוגמא.

חדירה של תולעי עץ הביתה 

 קיימות כמה אופציות להגעת תולעי משי לבתים, אך ברוב המקרים הדבר נובע מכך שהתולעים נמצאות בתוך העץ שממנו מייצרים את הרהיטים. רוב הרהיטים מגיעים ארצה בדרך הים ממדינות שונות והתולעים מגיעות יחד איתם.

מכיוון שמדובר בתופעה ידועה, עם הגעת המכולות ארצה, הן עוברות הליך של הדברה הנקרא איוד באמצעות גז. אף על פי שמבצעים הליך זה, עדיין לא כל התולעים מתות וחלקן מגיעות בשלב מסוים לאולם התצוגה או לבית הלקוח.

כדי להיפטר מתופעה מדאיגה ולא נעימה זאת, יש להזמין מדביר מוסמך בעל ידע ורישיון לטיפול בנושא זה. הוא יבצע הדברה ספציפית בחומרים ייעודיים, כדי להמית את כל תולעי המשי כולל הביצים הממוקמות בתוך העץ וזאת כדי להיפטר מתופעה זו אחת ולתמיד. 

> קראו עוד על תולעי עץ טיפול!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה