אילו בניות ירוקות קיימות בישראל?

1696545-min

שמעתם ושמעתם ודיברתם ואז עוד קצת שמעתם על בנייה ירוקה אבל אתם לא באמת יכולים להגיד שראיתם אחת או למדתם להתרשם מאחת. הבנייה הירוקה נשמעת טובה, נשמעת משכנעת אפילו אבל אתם לא יכולים לשים את האצבע על בנייה ירוקה נוכחת.

 

אין בעיה. בשביל זה אנחנו פה! הנה מספר דוגמאות לבנייה ירוקה ממש פה בארץ

בית חולים רפפורט לילדים בחיפה

זה התחיל כאשר בית החולים החליט שהוא מעוניין בבנייה ירוקה זאת בכדי לאפשר את הבראת הילדים המחלימים בה כמה שיותר מהר. הנהלת בית החולים האמינה כי חלק מתהליך ההחלמה והאפשרות להבריא נובע גם מהסביבה בה הם נמצאים ועל כן בנייה ירוקה הייתה האמונה לכך והוא בית החולים הראשון שעמד בתקן לבנייה ירוקה.

 

בית הספר ללימודי סביבה

אם לא הוא אז מי? בית הספר שמעוצב בצורה מודרנית ביותר בנוי בבנייה ירוקה ועומד בתקן הבנייה הירוקה גם כן. המבנה בנוי בצורה כזו שמנצלת באופן המרבי ביותר את כלל צורות האנרגיות אותן אנו צורכים מדי יום. בבית הספר הקיים תהליך של טיהור מים, חשמל סולארי ואפשרות לוויסות טמפרטורות.

 

פרויקט מגורים בפתח תקווה

פרויקט שנקרא חלומות גנים ונבנה לפי התקן לבנייה ירוקה. הפרויקט תוכנן בצורה כזו שדרך בנייני המגורים יהיה ניתן לנצל את האנרגיות בצורה הנכונה ביותר בעבור דרי הבניינים. בשונה מתכנון של בתי ספר או בתי חולים, כאשר מדובר במבנה מגורים השימוש בחומרים הוא שונה וכמו כן גם הצורך באנרגיות השונות.

 

לסיכום,

קיימות בניות ירוקות רבות בארץ, הן שם, מבלי שתרגישו. אתם יכולים לעבור לידם מדי יום ולא תדעו שהן בנייה ירוקה. זה כל הקטע, בנייה ירוקה, לא מזיקה ונראית בדיוק אותו הדבר.

 

לפרטים נוספים הכנסו לאתר: https://www.greenplanning.co.il/.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה