רשימת סימפטומים לאבנים בכליות

אבחון אבנים בכליות

ייתכן שגם אתם סובלים או סבלתם בעבר מאבנים בכליות ואינכם מודעים לכך כלל. אצל אחוז גבוה מכלל האוכלוסייה נוצרות אבני כליה, אך אצל מרביתם מדובר באבנים קטנות מאוד שאינן מורגשות כלל והן נפלטות מעצמן בעת מתן שתן. עם זאת, ישנם סוגים נוספים של אבני כליה שכן "משמיעים את קולם" וגורמים לסימפטומים לא נעימים בעליל, קראו בהרחבה.

חוששים שאתם סובלים מאבנים בכליות? אלו הסימפטומים הנפוצים לכך – 

  • כאבים – זהו הסימפטום הנפוץ ביותר. מדובר בכאבים שמתמקדים באזור האחורי של הבטן מהמותן ומטה. אלה כאבים שבאים והולכים ומלבד נטילת משככי כאבים להקלה אין הרבה מה לעשות, מכיוון שלא קיימת תנוחה מסוימת שמסייעת להקלה.
  • שינויים במתן שתן – במידה והאבן שורטת את השופכן ניתן לגלות סימני דם בשתן וכן לחוש צריבה בעת מתן שתן. כמו כן, יהיה השתן בעל ריח רע ובצבע עכור ובנוסף, יורגש צורך במתן שתן בתכיפות גבוהה גם כשאין שתן.
  • עווית כלייתית – במידה והשופכן נחסם על ידי אבני כליה, הוא עלול להתרחב בכדי לאפשר לפסולת לצאת מהגוף. התרחבות זו גורמת להתכווצויות שרירים כואבות ואף לבחילות ולהקאות.
  • חום וצמרמורות – אבנים בכליות עלולות לגרום גם לזיהומים בדרכי השתן. כאשר השופכן חסום על ידי אבן כליה, מצטבר בו שתן מזוהם הגורם לזיהום בגוף ומתבטא בחום גבוה של מעל 38 מעלות וכן צמרמורות עזות עד כדי נקישות שיניים.

לא רק אבנים בכליות

חשוב לזכור כי הסימפטומים המוזכרים אינם בלעדיים רק לאבנים בכליות ועלולים להופיע גם מסיבות אחרות. על כן, במידה וחשים אחד או יותר מהתסמינים הנ"ל, יש לפנות אל רופא המשפחה אשר יבצע אבחון אבנים בכליות על ידי סריקות וצילומי הדמיה, על מנת לוודא שאכן מדובר באבני כליה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה