כמה משלמים מס על רכב חשמלי?

מס על רכב חשמלי

כל מי שרוכש רכב יודע, שחלק מאוד משמעותי בעלויות מתייחס למיסוי. לפני מספר שנים המדינה החליטה לחזור למיסוי גורף של 83 אחוז על כלי רכב, מה שכמובן ייקר מאוד את העלויות של רכישת רכבים חדשים. 

עם זאת, המדינה השכילה להבין שלא כל כלי הרכב דומים בתועלות ובנזקים שהם גורמים. למשל, כלי רכב שנחשבים ירוקים, כלומר כאלה שמפחיתים באופן משמעותי את זיהום האוויר, הם הרבה יותר יעילים לשימוש מאשר כלי רכב אחרים, לכן על המדינה לעודד את רכישתם. 

זו הסיבה שהמדינה מחליטה לייצר מתהווה חדש עבור כלי רכב שנחשבים ידידותיים לסביבה, בין היתר הכוונה גם לכלי רכב חשמליים הקליקו למידע נוסף. לפי המתהווה, ההחלטה עליו התקבלה בסוף שנת 2019 והוא אמור לצאת לפועל בשנת 2020, הרי שעלות המס תהיה נמוכה, ועם הזמן היא תעלה. כך שישתלם מאוד לצרכן לרכוש כבר עכשיו רכב ידידותי לסביבה. 

למשל, אם מעוניינים לרכוש רכב חשמלי כמו טסלה רודסטר https://www.evm.co.il/new-tesla-roadster-1000-km, הרי שבהתחלה משלמים 10 אחוז מס במשך מספר שנים, וכעבור שלוש שנים, נשלם 20 אחוז מס, וכעבור שנה 35 אחוז מס. חשוב להדגיש, שלהבדיל מכלי רכב אחרים שנחשבים ידידותיים לסביבה ברמה מסוימת, הרי שבמקרה של רכב חשמלי, לא נגיע לנקודה של מיסוי רגיל. 

האם משתלם לקנות רכב חשמלי

אם בוחנים את כל הנושא של המיסוי, אז אין ספק שזה משתלם. שכן אנחנו משלמים באופן יחסי מעט מאוד מס. צריך לומר, גם עלות אחזקת הרכב היא יחסית נמוכה. מה שכן, חשוב לזכור, רכבים חשמליים שנמכרים בארץ, הם בדרך כלל רכבים יקרים יותר מרכבים אחרים, בגלל שמדובר על דגמים הרבה יותר יקרים. אך זה גם אומר שאנחנו נהנים מאיכות וחווית נהיגה גבוהה יותר. 

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה