אמסטף

אמסטף

אמסטף נחשב לאחד הגזעים המוכרים ביותר, ולאו דווקא מסיבות חיוביות. לרוב כלבים אלו מקושרים לקרבות כלבים או לתקיפה של אנשים, אך למעשה, מדובר על כלבים ידידותיים שאוהבים אנשים ואפילו יכולים להיחשב לכלבי משפחה נאמנים ואוהבים. בסופו של יום, הכול קשור לחינוך של הכלב ולסביבה שבה הוא גדל, היות ובסביבה בטוחה ורגועה, תוכלו לגדל כלב מדהים עם אופי נוח. כלבים אלו מגיעים למשל של עד 35 קילו ולגובה של קצת יותר מחצי מטר. מדובר על כלבים בעלי מבנה גוף שרירי ומרשים, אשר יכולים בקלות להרתיע זרים שמעוניינים לפרוץ לבית. אומנם לא פעם משתמשים בכלבים אלו לצורך שמירה, אך למעשה קשירה עלולה לתסכל אותם ולגרום להם להתנהגות אלימה, שנובעת מתוך מצוקה נפשית קשה.

אמסטף – לא מה שחשבתם

אומנם במקור האמסטף הורבע על מנת לשמש לקרבות כלבים, אך למעשה מדובר על כלב משפחה מושלם כמו בולדוג צרפתי. מדובר על כלב עדין וסבלני, שאוהב תשומת לב, ליטופים ומשחקים. כלב זה מאופיין בכוח מתפרץ, זריזות ואינסטינקטים מעולים, אך הוא פחות מותאם לריצות ארוכות. בזכות הלסת העוצמתית שלו ומבנה הגולגולת, הוא מסוגל לחסל עצמות שכלב אחר היה מתעסק איתן במשך שבועות. חשוב לספק לו גירויים שונים, כגון משחקים ועצמות למשחק, על מנת למנוע ממנו להרוס את הבית, במידה והוא לא מצליח לפרוק את כל האנרגיה שלו בחוץ. כדאי להשקיע בריצות קצרות עם הכלב ומשחקים שונים בגינה, הן על מנת ליצור חיבור עם הכלב והן על מנת לפרוק את עודפי האנרגיה שלו.

לסיכום, אמסטף אומנם נכלל ברשימת הכלבים המסוכנים, אך למעשה מדובר בכלבים עדינים ורגישים במיוחד. חינוך נכון וסביבת חיים רגועה, יהפכו את הכלב לכלב משפחה מושלם. כדאי לספק לכלב מזון איכותי וצעצועים שונים, כדי להבטיח את הבריאות שלו.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה