כל מה שצריך לדעת על דמי הבראה

דמי הבראה

דמי הבראה מהווים את אחת הזכויות החשובות ביותר של כל עובד בעל וותק של שנה לפחות במקום העבודה שלו. חשוב להבהיר כי אין מדובר על תשלום שניתן לוותק עליו, היות וכל מעסיק חייב לשלם לעובדים שלו דמי הבראה מלאים, בהתאם לחוק. כדאי לדעת כי גובה דמי ההבראה לעובדים במגזר הציבורי עומד על 432 ₪ ליום, בעוד שבמגזר הפרטי מדובר על 378 ₪. כל עובד בעל וותק של שנה, זכאי לקבל 5 ימי הבראה מהמעסיק שלו. לאחר כל שנת וותק, כמות ימי ההבראה עולה. מקסימום ימי ההבראה שניתן לצבור עומד על 10 ימי הבראה, עבור עובדים בעלי וותק של 20 שנים ויותר באותו מקום העבודה. כדאי לדעת כי נתונים אלו נכונים עבור המגזר הפרטי, בעוד שישנן הרחבות שונות עבור עובדי קבלן, עובדים בשירות המדינה, עובדי שמירה ואבטחה ועוד.

דמי הבראה – נקודות חיוניות שחושב להכיר

קודם כל, כדאי לדעת כי רוב המעסיקים בוחרים לשלם דמי הבראה בתקופת הקיץ (ראו בלינק), מתוך התחשבות בהורים שנאלצים לממן קייטנות עבור הילדים שלהם. כמו כן, תקופת הקיץ הינה תקופה אידיאלית לחופשות, ולכן זה זמן טוב לשלם לעובדים את דמי ההבראה שלהם. בצורה כזו, העובדים יכולים ליהנות מנופש, מבלי לדאוג להוצאות הנוספות. כמו כן, ישנן חברות הבוחרות לשלם את דמי ההבראה בחודשים קצרים, כמו למשל פברואר, בצורה כזו העובדים יכולים ליהנות מתוספת במשכורת, ולנצל אותה לצורך חופשת חורף מפנקת או לכל צורך אחר שלהם. חשוב לציין כי תשלום של דמי הבראה אינו מותנה בצורך לצאת לנופש, ולכן אף מעסיק לא יכול לחייב את העובדים שלו להשתמש בכספים האלו לשום מטרה ספציפית. ישנם מעסיקים שמעדיפים לפרוס את תשלום דמי ההבראה לאורך השנה, דבר שמגדיל את המשכורת.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה