עמותה ומגייסים כסף? אלה הדברים שצריך להכיר

גיוס כסף לעמותות

מקימים עמותה? במדריך הבא נציג לכם את כל הטיפים הטובים ביותר לצורך גיוס כספים וניהול עמותה.

 הקמת עמותה: הגיע הזמן לגייס כסף, אבל מהיכן מתחילים?

בשעה טובה הקמתם עמותה וכעת הגיע הרגע להתחיל בתהליך של גיוס כסף לעמותה. גיוס כספים מהווה נדבך קריטי מהצלחתה של העמותה, וזאת לאור העובדה כי רוב רובן של העמותות מסתמכות על כספי תורמים. חשוב לציין בנקודה זו כי עמותה חייבת להתנהל ע"פ תוכנית עסקית ברורה, ולכן בטרם אתם מתחילים בתהליך של גיוס כסף לעמותה, חשוב לבנות באמצעות יועץ מודל עסקי. מדי שנה נסגרות בישראל עשרות עמותות כתוצאה מאי יכולת לגייס כספים או לנהל את העמותה מבחינת תזרים המזומנים, ולכן חשוב להקפיד ולתכנן תוכנית גיוס כספים מסודרת.

כיצד ניתן לקדם את גיוס הכספים באופן הטוב ביותר?

לאחר בניית התוכנית העסקית, יש לבצע מחקר אודות קרן פילנתרופית או משקיעים אשר יכולים להשקיע סכומי כסף בעמותות, כאשר את התורמים "הגדולים" לרוב תוכלו לאתר באמצעות יצירת קשר ענפה של קשרים עסקיים ובין אישיים במסגרת כנסים מקצועיים וכן מחקר ברשת, כל זאת על מנת לאפשר לכם לגייס את הכסף, לטובת העמותה. לאור העובדה כי בישראל ישנן מעל ל 60 אלף עמותות רשומות, התחרות היא עזה ומשום כך עליכם לנקוט בצעדים בכדי להבטיח כי גיוס הכספים יתנהל כשורה. בעת פנייה לקרן פילנתרופית אשר תומכת בעמותות, חשבו על סכום ריאלי אותו תבקשו לגייס, ובמעמד הבקשה יש לפרט באופן משכנע ומעמיק לאן הכספים הללו ינותבו. בנוסף, בדקו האם העמותה שלכם עומדת בתנאי הסף לקבלת כספים (ניתן לבחון באתר של הקרן בכדי לבחון את תנאי הסף) כל זאת על מנת להוביל לכך כי גיוס הכספים מתנהל הן ע"פ הקריטריונים תוך שימת דגש על פנייה אישית ונוגעת ללב אך עם זאת גם מקצועית. הקפידו לנהל קשר הדוק עם התורמים באמצעות קשר קבוע אשר מושתת על שקיפות וכן הבלטת הייחוד של העמותה שלכם ומטרותיה, כל זאת בכדי להוביל לגיוס כספים קבוע אשר מתנהל באמצעות תורמים וקרנות פילנתרופיות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה