דברים שיכולים להפיל אותנו מול תביעה לגמלת סיעוד

דברים שיכולים להפיל אותנו מול תביעה לגמלת סיעוד

מדינת ישראל היא מדינת רווחה. היא דואגת לאזרחיה ומחויבת לשלומם. ברור כי אפשרויות קיום בכל מצב, גם כאשר האדם הופך להיות מוגבל ונטול יכולת ואין לו אפשרות לצאת לעבוד ולהתפרנס, הביטוח הלאומי הוא זה שידאג לו ויספק לו קצבה חודשית עד שהוא יוכל לשוב למעגל העבודה. גם אם מדובר באדם קשיש שכבר לא יוכל להמשיך לעבוד ולהתפרנס בעצמו, הוא יוכל ליהנות מגמלת סיעוד קבועה מטעם הביטוח הלאומי שידאג כי אותו קשיש יוכל להמשיך לחיות, לרכוש לעצמו מזון, לממן את התרופות אליהם הוא זקוק ולהמשיך להתגורר בבית שלו תוך כדי שהוא נהנה מגמלת סיעוד המאפשרת לו להיעזר בהתאם לצרכים שלו.

לא מצליחים לקבל גמלת סיעוד

אז זה נשמע אולי מאוד וורוד ופנטסטי. אך האמת היא שלא תמיד כל כך פשוט לקבל את הגמלה הרצויה מטעם הביטוח הלאומי. ישנן מהמורות שונות בדרך לקבלת הגמלה הנכספת ולא פעם מוצאים את עצמם בני משפחה של הקשיש הסיעודי נאלצים להתמודד בכוחות עצמם מול הוצאות ענק על מנת לממן את השירות הסיעודי להורה הקשיש והמוגבל.

איך מקבלים את גמלת הסיעוד?

על מנת שתוכלו להבין מה עובר על הקשיש עד לקבלת הגמלה המבוקשת, חשוב שתדעו איך בדיוק בודק הביטוח הלאומי את הזכאות לקבלת הגמלה ומה עובר על הקשיש עד אשר הוא זוכה לראות את הקצבה המגיעה לו ביושר ממש.

מבחן תלות – אחת הבדיקות המשפילות ביותר אותם על הקשיש לעובר זהו מבחן תלות. מדובר במבחן שבו בודקים את תפקודו של הקשיש. מבקשים ממנו לבצע פעולות שונות על מנת לבדוק את רמת התפקוד שלו ואת היכולות שלו. ברור כי מדובר בתחושה מאוד קשה ומבישה כאשר מבקשים מהקשיש לבצע פעולות פשוטות וקלות עבור כל אדם אחר כאשר עוקבים אחריו בעיניים ביקורתיות ומקצועיות המבקשות לוודא האם אכן הקשיש אינו מסוגל לבצע את אותן הפעולות.

מבחן הכנסות – ההכנסות של הקשיש יחד עם ההכנסות של בן הזוג שלו נבדקים גם כן על מנת לשקלל את קצבת הסיעוד אותו יוכל הקשיש לקבל אם בכלל. לא פעם נשללת זכותו של הקשיש רק בגלל רמת הכנסות גבוהה מידי לטעמם של הביטוח הלאומי. על מנת לוודא כי זכויותיכם לא נפגעות – מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לביטוח סיעודי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה