מאיפה מגיעים היהלומים?

מאיפה מגיעים היהלומים?

אנשים רבים ובעיקר נשים רבות עונדות לא מעט תכשיטים משובצי יהלומים. יהלומים הם בעצם חומר טבעי המיוצר באופן טבעי לחלוטין ומשמש כיום אבן חן אותה משבצים בתכשיטים יוקרתיים במיוחד. חשוב לדעת כי לפני הגעתם לחנות התכשיטים – היהלומים מתחילים את כל תהליך היווצרותם עמוק בתוך בטן האדמה בטמפרטורות גבוהות אשר בשילוב מגוון חומרים מייצרים גבישי יהלומים. 

מיוצרים עמוק בתוך בטן האדמה בתהליך טבעי לחלוטין

היהלומים כמובן לא מיוצרים בבטן האדמה כפי שאתם מקבלים אותם בתכשיטים המוכנים אלא הם גולמיים לחלוטין ולעיתים אף חסרי ברק לגמרי. תהליל הליטוש של היהלומים אינו צר או פשוט ובמהלכו מצליחים ללטש את היהלום, לנקוקותו ולבצע בו מגוון חיתוכים במגוון צורות אשר יוצרים יהלום יפה, נקי ומנצנץ כפי שאני מכירים מהתכשיטים.

אבנים יוקרתיות במיוחד

היהלומים נחשבים לאבנים יקרות במיוחד, כמעט היקרות ביותר אשר הטבע הצליח לייצר. על כן יוקרת היהלומים תפסה את מקומה בתכשיטים מפוארים במיוחד וכיום יהלומים אלה אשר התחילו את דרכם בבטן האדמה מכוסי לא מעט חול ולכלוך נחשבים לסמל היוקרה והפאר.

יהלומים מנצנצים 

תכשיטים בהם משובצים יהלומים יעלו לכם אלפי שקלים ואף יוכלו להגיע לעשות או מאות אלפי שקלים במידה ותבחרו בדגמים מיוחדים בגדלים שונים. ההבדלים המרכזיים בין המחירים המוצעים לכם כיום על התכשיטים אשר משובצים יהלומים נובעים בעיקר מהעובדה כי יש יהלומים ברמות ניקיון שונות וכן ברמות צבע שונות. 

רמות ניקיון שונות של יהלומים

במידה ותבחרו את היהלום הנקי והלבן ביותר תקבלו יהלום מנצנץ במיוחד ברמת האיכות הגבוהה ביותר. על יהלום כזה תאלצו לשלם הרבה יותר מאשר על יהלום ברמת ניקיון וכן ברמת צבע ממוצעת. על כן ניתן לראות הבדלים של עד אלפי שקלים בין דגמי תכשיטים אשר משובצים יהלומים שונים בדיוק באותו גודל. חשוב לדעת כי מעבר ליוקרה של היהלומים, הם גם נחשבים לחומר הטבעי החזק ביותר בטבע.  

על פי מגוון מדדים אשר בדקו את חוזקת היהלומים גילו כי ישנם סוגים אשר נחשבים לחזקים ביותר בטבע. עובדה זו כנראה נובעת מתהליך היווצרותם עמוק בתוך בטן האדמה בחום גבוהה ומחומרים שונים.

התרשמו עכשיו ממגוון טבעות אירוסין מרהיבות.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה