מתנות ללקוחות – למה חשוב לתת אותן?

מתנות ללקוחות

בכל ארגון ובכל חברה, נהוג להביא לעובדים וללקוחות מתנות. מתנות יכולות להיות בתלושי קניה, במוצר פיזי או אולי חופשה בחלק ממקומות העבודה אך אם כבר מביאים מתנה, אולי כדאי שהיא תהיה כזו שתפתיע באמת את הלקוח או את העובד כפי שאפשר לראות באתר הזה.

מתנות ללקוחות, מדוע חשוב לתת אותן?

מעבר לעובדה שכשלקוח מקבל מתנה ממקום ששם רכש משהו, הוא גם יחזור לשם לעוד כמה סיבובים לקניית מוצרים, קיימת גם העובדה השיווקית, שבעצם היא העיקר כאן. נחמד לחשוב שלקוח המקבל מתנה, היא מגיע לו כמתנה כפשוטה אך מה שבאמת חשוב הוא שהלקוח יחזור לרכוש מוצרים שוב ושוב.

לקוחות אלו, שעבורם זוהי מתנה לכל דבר, יהיו נכס לתקופה הקרובה שלאחר קבלת המתנה ובמקרים מסוימים, הם נעשית לקוחות קבועים וזו אחת הסיבות העיקריות שבגללם מחולקות מתנות ללקוחות/, כמו המתנות שתכלו לראות ממש פה.

מה כדאי לתת לעובד, מתנה או כסף?

מחקרים מעניינים מראים שעובדים, שקיבלו כסף במקום שווה כסף כמתנה, עושים את עבודתם בתקופה שלאחר מכן פחות ביעילות, ונעשים חרוצים פחות מעובדים שקיבלו דווקא מתנה ולא כסף. הערך המוסף שיש במתנה הוא עצום.

לא ממש משנה מה יש בתוך המתנה אך מה שכן חשוב היא העובדה שרכשו בשביל העובד משהו מיוחד ולא פטרו את ערך עבודתו בסתם כסף. נכון, אולי יש שיעדיפו דווקא מתנה כספית אך הערכתם למביא המתנה לא תהיה כמו אדם שקיבל מתנה. ואם מתנה זו מסמלת את סוג עבודתו בחברה, הרי שהרווחנו פי כמה.

האם משנה איזו מתנה לתת ללקוח?

בעצם כל מתנה שניתן ללקוח, תעשה בשבילנו יותר ממה שקיבל. לקוחות מעריכים מקומות מסחר וחברות, הדואגות לאיזשהו צ'ופר, לאחר תקופה שרכשו ממנה או היו לקוחותיה. לא סתם חברות גדולות מצליחות יותר מחברות קטנות, פשוט במקומות אלו, המתנה מכובדת יותר והעובד או הלקוח רואה ומעריך זאת.

אנחנו בני אדם, שבעיקר אוהבים לקבל, וכשזה מגיע כמשהו מכובד מספיק כדי למלא את סיפוקינו, הרי שגם נחזיר באותו המטבע ולא נהסס לחזור שוב אל אותה החברה שדאגה לנו.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה