הסתבכתם עם רשויות המס? מה עושים?!

עבירות מס

עובדים עצמאיים הופכים להיות עצמאיים בכל היבט הקשור לעיסוקם – אם בנוגע לניהולו השוטף של העסק אותו הם פתחו, התנהלות כספית, קבלת החלטות חשובות בנוגע לעסק וגם התנהלות שוטפת מול הרשויות השונות מטעם המדינה הנוגעות לתשלומי המיסים של העסק.

כמו שכל עובד שכיר נדרש לשלם מס כחוק המנוכה בכל חודש מתלוש השכר שלו, חובה זו מוטלת גם על עובד עצמאי שמנהל את העסק שלו בעצמו. על העובד העצמאי לבצע את תשלום המס באופן עצמאי בהתאם לגובה שיעור המס שנקבע לו, ובמועד הנדרש שנקבע עבורו. כל פיגור או דחייה של תשלומי מס אלו עלול לצבור חובות וקנסות, ובמקרים חריגים גם להגיע לדיונים בבית המשפט.

אי דיווח על הכנסות לעסק

למעשה תשלום המס המוטל על עובד עצמאי נקבע על פי גובה הכנסתו השנתי, מכיוון שעל פי החוק במדינת ישראל כל אזרח מוכרח להפריש סכום כספי מסוים מהכנסותיו לקופת המדינה. על כל עובד עצמאי לדווח בתחילת דרכו העצמאית על גובה ההכנסות הצפוי לו במהלך השנה, ובכל חודש לבצע דיווח שוטף בגין חשבוניות וקבלות שהוא מנפיק ללקוחותיו.

אי דיווח או השמטה של קבלות והכנסות שהעובד הרוויח בגין עבודתו העצמאית נחשב כעבירה על החוק, ועובד הנתפס כתוצאה מחוסר דיווח שכזה צפוי לעמוד לדין בבית השפט ואף לקבל עונש מאסר בפועל. עבירות מס נחשבות כעבירות פליליות, ומשום כך שופטים רבים רואים בעבירות אלו מעשים חמורים ולכן נוהגים ביד קשה עם אלו העוברים עליהם.

גילוי מרצון בליווי עורך דין לענייני מיסים

במקרים בהם עסק עצמאי לא דיווח על הכנסה כזו או אחרת, אם בשוגג או במזיד, הוא צפוי להסתבך עם רשויות המס ולעמוד לדין בגלל עניין זה. כדי להימנע ממצב לא נעים שכזה, שעלול כמובן לפגוע במוניטין של העסק, מומלץ להיוועץ בהקדם עם עורך דין לענייני מיסים כדי להתחיל הליך של גילוי מרצון. הליך זה מאפשר לעסק להתנהל מול רשויות המס בנוגע לדיווח שהושמט, ללא צורך במעורבות של רשויות החוק ובית המשפט.

קראו עוד על: פסילת ספרים במס הכנסה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה