מה זה הסכם ממון

גישור גירושין

הסכם ממון הינו הסכם שרוב הזוגות עושים לפני החתונה שלהם. מדובר על הסכם שנועד להסדיר את חלוקת הרכוש ביניהם במקרה של פרידה. ללא הסכם זה, הרכוש בין בני הזוג יתחלק באופן שווה, דבר שלא תמיד יהיה צודק מבחינת שני הצדדים. לכן מומלץ היום לחתום על הסכם שיתאים לשני הצדדים בטרם החתונה, במטרה להסדיר את כל העניינים האלו מבעוד מועד. אומנם רבים נרתעים מהסכם זה, היות ומדובר לכאורה על סימן רע לבאות או הרס של הרומנטיקה, אך למעשה אין זה כך. מטרתו של ההסכם הוא להגן על שני בני הזוג במקרה של פרידה, במידה והזוג נשאר נשוי לנצח- אין לו שום משמעות. כך שהיום כבר אין שום סיבה שלא לחתום על ההסכם, דבר שעלול להוביל לצרות צרורות בהמשך הדרך.

כל מה שכדאי לדעת לגבי הסכם ממון

קודם כל, חשוב להדגיש כי הזמן האידיאלי לחתום על הסכם ממון הוא לפני החתונה, היות ולאחריה עלולים להתגלות אי הסכמות שיובילו לכך שאחד מהצדדים לא יהיה מוכן לחתום על ההסכם. לכן חשוב לדאוג לכך מראש ובכך להבטיח כי במקרה של פרידה, החלוקה הכספית ביניכם תהיה הוגנת ומסודרת. כמו כן, זוהי הזדמנות נפלאה לראות צדדים באופי של הצד השני, לראות כיצד הוא מתייחס לכסף והאם הוא ידרוש דרישות לא הגיונית בהסכם הממון שלכם. חשוב כמובן לחתום על ההסכם בליווי של עורך דין שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח כי ההסכם יהיה תקף במקרה של גירושין. כמו כן, מטרת עורך הדין היא להבטיח שהאינטרסים של שני הצדדים יישמרו, לכן מומלץ שלא לוותר עליו. בנוסף, כדאי לזכור כי במקרה של זוגות שאלו הנישואין השניים שלהם, ישנם לא פעם נכסים שעלולים לעבור ממשפחה אחת לאחרת, לכן כדאי לעגן זאת מראש בהסכם כתוב. חשוב כמובן להתחשב ולהכיל את הצד השני, להתנהג בצורה רגישה ולנסות לדבר על הפחדים והרגשות שעולים תוך כדי.

לסיכום, הסכם ממון נועד כדי לשרת את שני הצדדים. רבים מאמינים כי הוא נועד רק עבור הצד החזק יותר כלכלית, אך למעשה הוא מגן על האינטרסים של שני הצדדים.

קראו עוד על: גישור גירושין

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה