מי צריך ייעוץ לעסקים משפחתיים

ייעוץ לעסקים משפחתיים
עסקים משפחתיים הם אינו דבר חדש, כאשר עוד בימים עברו בעלי מקצוע היו מלמדים את הילדים שלהם ומבצעים הכשרה שלהם בצורה מאוד מוקדמת כדי שאלה יתפסו את המקום של ההורים שלהם וימשיכו את אותו העיסוק לאחר שאלה כבר פרשו והזדקנו. היום ישנם עדיין עסקים משפחתיים שאליהם עובר הדור הבא במידה והוא אכן מעוניין בכך ולא מתוך חובה, וכאן זה חשוב להבין מתי ומי צריך את הייעוץ העסקי אם בכלל, קראו מידע חשוב גם באתר הזה.

כל סוג של עסק משפחתי

עסק משפחתי הוא כזה אשר כבר בבסיס שלו יש לו בעיה. איזו בעיה? אחוז מאוד גבו של עסקים שהם משפחתיים הם כאלה אשר בסופו של דבר לא ישרדו את הדור השני, ומצד שני, רוב החברות המוצלחות ביותר בעולם הן כאלה אשר ביניהן יש לא מעט עסקים שהם משפחתיים ובהם עוסקים בני משפחה, על הדורות השונים שקיימים שם. למה צריכים עסקים משפחתיים יעוץ עסקי? מכיוון שאם רוצים להימנות על הסטטיסטיקה של עסקים מן הסוג המוצלח, צריכים להבין יותר לעומק את כל מה שצריך להיעשות על מנת להצעיד את העסק הזה על הדרך של ההצלחה. מכיוון שמדובר בעסק שבנוי לתקופה ארוכה, הוא גם זקוק לתוכנית עבודה לטווח של יותר מדור אחד, כולל הכשרה נכונה של אלה לניהול העסק לאחר שהוריהם מפנים את המקום עבורם. > קראו גם על חשיבות ייעוץ לסטארטאפים

עסק משפחתי שלא ממש פוטנציאל

כשרואים כבר בצורה הכי ברורה שיכולה להיות כי העסק אינו מתקדם כצפוי, וכי ישנם קשיים אשר יפריעו לניהול תקין של העסק על ידי הדור הבא לאחר שההורים כבר התבגרו, זה חשוב לפנות אל ייעוץ עסקי אשר בנוי ומתוכנן עבור משפחות שמנהלים עסק יחדיו. במקרים רבים יועץ חיצוני יכול להעניק את תוכנית הפעולה שתביא להתאוששות של העסק ואל ביצוע של התפקידים והחלוקה שלהם על ידי כל אחד מבני המשפחה בצורה שאינה קשורה לכל הדינמיקה המשפחתית אלא מתוך ראייה עסקית נכונה.  זה הכוח שמניע את העסק המשפחתי הלאה, ומסייע לבנות עסק משפחתי שאותו ניתן להעביר לדור החדש בצורה שקטה.
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה