איך תכשיר את המנהלים שבארגון שלך להיות הטובים ביותר

הכשרת מנהלים בארגון שלך

כשבעל ארגון מגייס מנהלים או מחליט לקדם עובד לדרגת מנהל, הרי שהוא רואה בהם משהו ייחודי, משהו שונה, הוא רואה בהם תכונות של מנהל, בין אם זה אומר שיש להם יכולת לנהל אנשים, פרויקטים, תהליכים וכדומה.

אך יש אנשים שלא בהכרח נולדו להיות מנהלים ויש אנשים שזקוקים לדחיפה בשביל זה. גם מי שנולד להיות מנהל, צריך במקרים רבים לעבור תהליכי הכשרה מסוימים ולימודי ניהול פרויקטים בשביל להיות מנהל טוב יותר, מנהל שיכול למקסם את היכולות שלו וכן את היכולות של העובדים שלו.

לשם כך בדיוק ישנם סמינרים למנהלים, סמינרים לניהול, הדרכות והרצאות. המטרה היא לקחת עובדים מן השורה או אפילו כאלה שנועדו לתפקיד מנהל, ולתת להם את כל הכלים בשביל להכשיר אותם להיות מנהלים טובים או טובים יותר ממה שהם. בעל הארגון ירוויח מכך גם מנהל איכותי וגם שיפור של כל התהליכים שיעברו תחתיו.

כיצד מכשירים מנהלים להיות טובים יותר בתפקיד שלהם?

זה מתחלק ל-2-3 רבדים עיקריים.

הרובד הראשון מתייחס לניהול באופן כללי. המטרה היא לספק למועמד או למנהל כלים טובים ואיכותיים להיות מנהל טוב. זה אומר, להבין כיצד תהליכים מתנהלים, כיצד לנהל אותם, כיצד לעמוד מול הלקוחות, מול העובדים ואפילו מול המנהלים שמעליו.

הרובד השני, מתייחס לכל הנושא של היכרות עם הארגון לעומק. להבין את סביבת העבודה בה הוא מתנהל, כיצד היא מתנהלת, כיצד מתנהלים תהליכים בארגון, כיצד הוא פועל באופן כללי. כך אפשר לדעת טוב יותר מה המטרות של הארגון ועם מה אפשר לעבוד.

הרובד השלישי מתייחס לכלים שונים, בין אם זה יזמות, חדשנות, תקשורת ועוד. דברים שכל מנהל צריך להכיר ולהבין, דברים שחשובים בשביל שיהיה ניתן להתקדם בתהליך העבודה בצורה נכונה.

חשוב לומר, ההדרכות יכולות להתבצע באופן מלא בתוך הארגון, אך הן יכולות להתבצע גם מחוץ לארגון (ראו אפשרויות באתר https://www.globaleadpro.com/t-he), בגופים תומכים. מה שברור הוא, שהמנהל או מי שמועמד לניהול, חייב להבין כיצד הארגון עובד ועל בסיס זה ליישם את כל הכלים שעומדים לרשותו כמנהל בפועל.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה