מיגון חומרים מסוכנים

מיגון חומרים מסוכנים

במחסני כוחות הביטחון מאוחסנים חומרים מסוכנים. הצורך במיגון אותם מחסנים, בעיקר באזורי לחימה שתמיד יכול ליפול עליהם טיל או גרד, היא בעליונות גבוהה. את מיגון אותם חומרים מסוכנים צריך לעשות מי שיודע לבצע את העבודה בהתחשב שהחומר הממוגן מסוכן בעת ירי וגם חס וחלילה בעת תאונה שנגרמת בגלל רשלנות או אי זהירות מצד העובדים בסביבה.

איך שומרים על הבטיחות של החומרים המסוכנים

  • כל מי שנכנס למחסני התחמושת צריך אישור כניסה. רק מי שיודע והוא מיומן בטיפול בחומרים הוא זה שיקבל את האישור. כל הזזה של ארגז יכולה להיות גורלית. היא יכולה להתפוצץ ולפוצץ את כל המחסן על יושביו. זוהי הסיבה שכל בעל אישור צריך לעבור קורס חבלה והשתלמויות הקשורות בטיפול בחומרים המסוכנים. כחלק ממיגון חומרים מסוכנים מצוידים האנשים המורשים לטפל בהם בלבוש  חסין אש, עשוי בד חזק שאינו מאפשר לרסיסים לחדור דרכו ובנעלים ייחודיות. החלק מהלבוש נכללים גם המסכה, משקפיים וכפפות.
  • מחסנים המכילים חומרים מסוכנים בהם נעשה מיגון חייבים להיות מוצבים בשלהי המרחב תוך ציון בשלט שמבהיר מה תוכן המחסנים ומזהיר את מי שאינו מורשה להיות באזור, מפני סכנות. סביב המחסנים, בנוסף לכל מיגון חומרים מסוכנים, מוצבים שומרים שמפטרלים סביבם 24 שעות ביממה. מיגון חומרים מסוכנים צריך להיעשות על פי תקן שנקבע על ידי שלטונות הביטחון. תקן זה משתנה מפעם לפעם בהתאם לפיתוחים בתחום החומרים המסוכנים.
  • אחת לתקופה, כפי שנקבעה בחוק, מתקיימת ביקורת של פיקוד העורף ואגפי הצבא הרלוונטיים וזאת כדי לבדוק את אחסון החומרים על פי התקנות ולאשר את המחסן כתקין וראוי לשימוש בזמן אמת. לבוחן יש את הסמכות לפסול את המחסן עד שיעמוד בתנאי התקן. הבוחן יגיש למפקדי המחסן דו"ח עם הערות על ליקויים ודברים שיש לשפר.

מיגון חומרים מסוכנים

מדוע שומרים על החומרים האלו בצורה זו

למיגון חומרים מסוכנים יש שתי סיבות עיקריות. האחת להגן על העוסקים בתחום ובאנשים הסובבים והשנייה בשמירה על החומרים עצמם מפני פיצוץ לא מבוקר שיכול לסכן את כל הסביבה. כדי לשמור על התושבים המתגוררים באזורים בהם יש מחסנים עם חומרים מסוכנים ועל החיילים שבאזור מיגון חומרים מסוכנים חייב להיות בצורה מקצועית.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה