מה צריך לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים ליותר ויותר מקרי רשלנות רפואית, בין אם מדובר ברשלנות בלידה או ברשלנות במהלך טיפולי שיניים. אין ספק שמדובר במגמה שהופכת נפוצה בלא מעט אזורים ברחבי הארץ, ולפיכך חשוב להבין כיצד להתנהל במקרים הללו. אם גם אתם חוששים שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית, חשוב שתבינו מהו התהליך שיש לעבור, וכיצד רצוי להתנהל. כל הפרטים במאמר הבא.

רשלנות רפואית – קווים לדמותה

לא מעט אנשים עוברים מידי יום הליכים רפואיים, חלקם פולשניים יותר וחלקם פולשניים פחות, כשהמטרה להליכים הללו היא ברורה: לשפר את בריאות המטופל או לסייע לפתור בעיה רפואית. לעיתים, טיפולים רפואיים אינם צולחים ובמקרים מסוימים אף מותירים את המטופל עם נזקים בלתי הפיכים, ולא רק נזקים פיזיים אלא גם נזקים נפשיים, כשאלו פוגעים בשגרתו היומיומית ובאיכות חייו. רשלנות רפואית יכולה להתבטא בכמה דרכים, החל מטיפול שנכשל, דרך המלצה רפואית שגויה, ועד להיעדר מתן הפניה לבדיקה, שכן אלה, עלולים לגרום למטופל נזקים שלא ניתן לתקן אותם, או לחלופין, נזקים שכרוכים בהוצאות כלכליות גבוהות ופגיעה בחיי המטופל.

גורמים רפואיים, כמו רופאים, מנתחים וכו', מחויבים לנקוט במלוא אמצעי הזהירות במהלך טיפול רפואי מכל סוג. היה והרופא אינו נוהג באופן שכזה: מבצע הליך רפואי באופן שאינו תקין, ממליץ על טיפול שאינו מתאים למטופל או לא מפנה את המטופל לבדיקה מסוימת – הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית. ולמה ייתכן? מהסיבה הפשוטה שלא כל הליך רפואי שהשתבש נחשב כרשלנות רפואית. לכן, חשוב לברר ולוודא שהמקרה שלכם מוגדר כרשלנות בטרם תחלו את התהליך, כשניתן לעשות זאת באמצעות שיחה עם עורך דין מומחה בתחום או להתייעץ בפורום רשלנות רפואית.

תביעת רשלנות רפואית

כאשר יש חשד שהתקיים מקרה של רשלנות רפואית, חשוב לפנות לעורך דין ולהתחיל בתהליך להגשת תביעה לפיצויים. התביעה היא למעשה כנגד הרופא והמוסד הרפואי כמו גם נגד חברת הביטוח, לכן חשוב להיכנס לתהליך כשכל המסמכים הרלוונטיים בידיכם ועם ליווי של עו"ד מומחה ובעל ניסיון.

תחילה, חשוב שתאספו את כל המסמכים הרפואיים שיש ברשותכם. היה וישנם מסמכים חסרים, יש לדאוג לאסוף אותם מהמוסדות הרפואיים, כך כל המידע הנחוץ יהיה לנגד עיניכם. נוסף לכך, חשוב לתעד בכתב את כל התהליך הרפואי שעברתם, לרבות בדיקות והתייעצויות שנערכו בטרם הטיפול, כשחשוב לדייק בפרטים ולפרט את התיעוד ככל שניתן. נוסף לכך, תיאלצו להיעזר בשירותיו של רופא מומחה על מנת לקבל חוות דעת רפואית נוספת, כשזו תהווה מסמך חיוני במיוחד שיש לצרף להגשת התביעה.

אגב, לא מעט מטופלים שחוו על בשרם רשלנות רפואית, בחרו להגיש תלונה למשרד הבריאות ולפרט על השתלשלות העניינים. משרד הבריאות יבדוק את התלונה ובמידת הצורך גם יפעל בהתאם.

 

אין ספק שרשלנות רפואית היא מקרה מצער, שעלול להותיר את המטופל עם לא מעט נזקים פיזיים ונפשיים, כמו גם לפגוע בשגרת חייו התקינה. על מנת להגיש תביעה לקבלת פיצויים, בחרו בעורך דין בעל ניסיון בתחום, כזה שיוכל לסייע לכם וללוות אתכם לכל אורך התהליך, כמו גם להדריך אתכם כיצד לפעול. רק בריאות!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה