משכנתא או הלוואה? מאיזה סכום כדאי לקחת משכנתא על דירה

משכנתא או הלוואה זו שאלה חשובה. אין לה תשובה חד משמעית אולם משכנתא נהוג לקחת כאשר זקוקים לסכום כסף מאוד משמעותי. ישנם גורמים רבים שקובעים את סכום הכסף שעליכם לקחת כמשכנתא על דירה. גורמים אלה כוללים מיקום, שכר דירה, אורך ההלוואה וכמה אתה יכול להרשות לעצמך. הריבית על המשכנתא שלך היא כמה כסף תצטרך לשלם בשנה עבור ההלוואה. סכום הכסף שעליכם לקחת כמשכנתא על דירה נקבע גם לפי מה יהיה התשלום החודשי שלכם לאחר ההלוואה. ככל שהתשלום החודשי גבוה יותר, כך צריך לקחת סכום כסף נמוך יותר כמשכנתא, אך על מנת להיות בטוחים ולקבל את התנאים הטובים ביותר עבורכם על פי היכולות והרצונות שלכם, יהיה עליכם לפנות אל יועץ משכנתאות מומלץ שינחה אתכם נכון בתהליך.

רכישה או שיפוץ נרחב – משכנתא

הסכום שאתה צריך לקחת על משכנתא יהיה תלוי בהכנסה שלך, יחס החוב להכנסה שלך ומשך הזמן שאתה מתכנן לשהות בביתך. כדאי גם לשקול אם אתה יכול לבצע תשלומים על המשכנתא שלך בכל חודש, כמו גם איזה סוג נכס אתה רוצה לקנות. אנשים מסוימים עשויים להעדיף לקנות בית עם פחות מקום, בעוד שאחרים עשויים להעדיף לקנות נכס יקר עם הרבה מקום. אפשר לומר כי הסכום שעליכם לקחת משכנתא על דירה נקבע לפי גודל המקדמה ואורך ההלוואה. חשוב לדעת איזה סוג של משכנתא אתה מקבל ומה המשמעות של התשלומים החודשיים שלך.

יש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני שלוקחים משכנתא על דירה. גובה ההכנסה החודשית שלך ומספר האנשים החיים במשק הבית שלך הם חלק מהגורמים החשובים ביותר שאתה צריך לזכור. גודל הדירה והאזור בו אתם מתגוררים יכולים גם לעזור לכם לקבוע כמה כסף יעלה שכר הדירה שלכם ואיזו סוג משכנתא תצטרכו כדי להיות זכאי. להוצאות לא גדולות הלוואה רגילה תוכל להספיק. 

>המידע באדיבות המרכז הישראלי לפיננסים https://israel-mortgage.co.il/

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה