איציק חביב: יתרונות של התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך של החייאת אזורים עירוניים כדי להפוך אותם ליותר אטרקטיביים, תוססים וראויים למגורים וזאת במקום הסביבה המיושנת שהייתה לפני כן עם מבנים שאף עלולים להיות מסוכנים למגורים. היא כרוכה במגוון פעילויות כמו שיפור תשתיות, יצירת שטחים ציבוריים חדשים ושיפוץ מבני מגורים. פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים לעזור להפחית את שיעורי העוני והפשיעה, להגביר את הפעילות הכלכלית וליצור סביבת חיים נעימה יותר לאזרחים.

שיפוץ מבני מגורים הוא חלק חשוב מהתחדשות עירונית שכן הוא עוזר לשפר את איכות הדיור בערים. ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע תיקונים או שיפוצים במבנים קיימים, בניית בתים חדשים או הסבת אתרי תעשייה ישנים לאזורי מגורים. התחדשות עירונית יכולה לעזור לערים להפוך למקומות טובים יותר עבור התושבים ובכך בין היתר היתרון שלה

התחדשות עירונית היא מושג חשוב בתכנון ופיתוח עירוני. התחדשות עירונית יכולה לשמש גם כדי ליצור דיור בר השגה יותר, למשוך עסקים חדשים ולהחיות את השכונות. איציק חביב מסביר כי פרויקטי התחדשות עירונית כוללים לרוב עבודה עם קהילות מקומיות כדי להבטיח שהצרכים שלהן ייענו ושהפרויקט יצליח. על ידי השקעה בפרויקטים של התחדשות עירונית, ערים יכולות ליצור עתיד טוב יותר לאזרחיהן.

איציק חביב
איציק חביב

אז מה הם למעשה היתרונות של ההתחדשות העירונית?

לדברי איציק חביב למעשה ישנם יתרונות רבים להתחדשות עירונית שאת חלקם כבר הזכרנו בפסקה הקודמת, אבל כמובן שלהתחדשות העירונית יש עוד הרבה יתרונות. אפשר לציין למשל את העובדה שדיירים שהיו גרים במבנים ישנים שלעתים הם לא בטוחים למגורים ואף נמצאים בסכנת קריסה, בזכות הפרויקט של התחדשות עירונית יכולים ליהנות ממחייה במבנים מחוזקים ומשודרגים במקרה של תמ”א 38 או בדירות חדשות לגמרי במקום הדירות הישנות שלהם, כפי שקורה בפרויקטים של התחדשות עירונית הסוג של פינוי בינוי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה