החזרי מס – למי מגיע?

החזרי מס הם דרך מצוינת לקבל כספים מהממשלה. לעתים קרובות הם נתפסים כהחזר בגין תשלום יתר של מס, אך ניתן להשתמש בהם גם לקיזוז מסים של שנים קודמות או למטרות אחרות.

לרשות המיסים יש מידע רב על מה אזרחים זכאים להחזר מס, וחיוני שתדע את זכויותיך לפני הגשת המסים שלך.

החזרי מס הם החזרי מסים ששולמו מראש. הם ניתנים למשלמי המסים על ידי הממשלה או גופים ציבוריים אחרים כדי לפצות אותם על תשלום מס גבוה מדי.

מי יכול לתבוע החזרי מס?

תהליך התביעה להחזר מס נקרא "החזר מס". ניתן לתבוע החזרי מס על ידי יחידים וחברות, אך לא על ידי כל הארגונים: למשל, ארגוני צדקה אינם יכולים לתבוע החזר מס.

נישום ששילם ביתר את מס הכנסה עשוי להיות זכאי להחזר מהממשלה. גובה התשלום העודף מחושב בדרך כלל מדוח מס הכנסה של הנישום לשנים קודמות. על מנת לקבל החזר יש להגיש דו"ח למס הכנסה ולבקש זאת בטופס.

החזרי מס הם דרך לממשלה להחזיר לך חלק מכספך. זה מחושב על ידי לקיחת מה ששילמת במיסים והחזרת ההפרש.

מהם השלבים?

על מנת לקבל החזר מס, יש להגיש תחילה את המיסים לשנה. לאחר מכן, מס הכנסה ישלח מכתב עם סכום ההחזר המגיע להם. ברגע שמכתב זה מתקבל, עליהם לחכות עד שהם יקבלו את כספם.

כיום, ישנן חברות רבות אשר מסייעות במילוי הטפסים או ממלאים עבור האזרח את הטפסים. על מנת לקצר את התהליכים מכיוון שחברות אלו בקיאות בתחום. כל שעל האזרח לעשות הוא לפנות אליהם באמצעות שיחת טלפון או באופן מקוון באתר החברה, למלא פרטים והם כבר ידאגו לחזור אליו לקבלת השירות.

לסיכום

החזרי מס הם סוג של סיוע פיננסי המאפשר למשלם המסים לקבל בחזרה חלק מהכסף ששילמו במיסים. החזרי מס מונפקים בדרך כלל על ידי הממשלה או מס הכנסה. וכדאי לבדוק את זכאותך עוד היום!

מחפשים סימולטור להחזר מס? היכנסו: https://www.finupp.meitavdash.co.il/users/sign_up

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה