באיזה שלב עושים הסכם ממון?

עבור אנשים שאינם מעוניינים שבית משפט יחליט כיצד יש לנהוג ברכושם ובכספו בעקבות התמוטטות מערכת היחסים, התקשרות בהסכם ממון יכולה להוות חלופה מתאימה. 

חשבו על הסכם ממון כעל פוליסת ביטוח, שנועדה להגן על רכושכם ונכסיכם, בתקווה לאחסנו במגירה ולעולם לא תצטרכו להגיש עליו תביעה.

אנשים שמתכוונים להיכנס למערכת יחסים או נישואים (קראו על הסכם ממון לפני נישואיןאו אנשים שכבר נמצאים במערכת יחסים דה פקטו או נשואים יכולים לערוך הסכם ממון.

מתי הזמן הטוב ביותר להתקשר בהסכם ממון?

הזמן הטוב ביותר להעלות את העניין עם בן הזוג שלך הוא בדרך כלל בימים הראשונים של מערכת היחסים לפני שהכספים מתערבבים. זה אחד מאותם דברים שיכולים להיות לא נוחים לדבר עליהם עם בן הזוג החדש שלך, אבל ראיתי לקוחות רבים עוברים התמוטטות מערכת היחסים שרצו שהם נקטו ב"צעד המניעה" הזה קודם לכן. ברוב המקרים, כאשר מערכות היחסים מתפרקות, כל שותף שמח לחלק את רכושו בהתאם להסכם הממון. 

מהן הדרישות להסכם ממון מחייב?

  • ההסכם נחתם על ידי כל הצדדים;
  • טרם חתימת ההסכם, ניתן לכל צד ייעוץ משפטי עצמאי מעורך דין מומחה בתחום כמו עו"ד ישראלי בן יאירעל השפעת ההסכם ועל היתרונות והחסרונות בעריכת ההסכם;
  • לכל צד נמסרה הצהרה חתומה על ידי עורך הדין לפיה ניתן הייעוץ הנדרש;
  • ההצהרות החתומות הוחלפו בין הצדדים;
  • ההסכם לא בוטל או בוטל על ידי בית המשפט.
  • מכיוון שהחקיקה מציבה דרישות טכניות מחמירות, כדאי להעסיק עורך דין בעל ניסיון בעריכת הסכמי ממון. אם ההסכם לא נערך כהלכה, בית המשפט רשאי להכריז שהוא אינו מחייב את הצדדים, או שיש לו שיקול דעת להכריז עליו מחייב אם הוא משוכנע שזה יהיה בלתי צודק ואי שוויוני אם ההסכם לא היה מחייב, למרות זאת. זה לא עומד בדרישות הטכניות המחמירות.
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה