למה נהגים צעירים נקלעים יותר לתאונות?

פתגם יודע אומר "אין חכם כבעל ניסיון". בשפה עממית, יהיו שיאמרו, שניסיון הוא התכונה או הערך החשובים ביותר שיש לאדם. שכן, בעזרת הניסיון שיש לו הוא יודע כיצד להתנהל, מה לעשות, ובעיקר מה לא לעשות.

אין מקום שמבליט זאת יותר מאשר הכביש. נתונים ומחקרים רבים מלמדים שנהגים צעירים עושים ומעורבים יותר בתאונות מאשר נהגים ותיקים. לצערנו, אנחנו רואים וחווים זאת מדי יום כמעט, בין אם זה דרך כלי התקשורת השונים, בין אם זה כשאנחנו נוהגים בכביש ישראל וחולפים על פני תאונות שהתרחשו לא מכבר, ולצער הרב, אנחנו מכירים את זה גם באופן אישי, בין אם אנחנו מעורבים בתאונות כאלו ובין אם בני משפחה וחברים מעורבים בהן.

מלבד ניסיון שהוא אחד הגורמים העיקריים למניעת תאונות דרכים, הרי שנהגים צעירים מעורבים בתאונות גם מסיבות רבות אחרות. יש לכך השפעה בהיבטים שונים, לא רק במובן הזה שהם פוגעים או נפגעים, אלא גם בהיבטים כלכליים, למשל, דרך התייחסות לפוליסת ביטוח נהג צעיר אותו בו הם אמורים להחזיק, אחרי שהם מוצאים רישיון, אם הם רוצים לעלות על הכביש ולנהוג, ולהיות מבוטחים בצורה נכונה.

מה הן הסיבות לתאונות דרכים אצל נהגים צעירים, איך זה משפיע על הביטוח?

אפשר לחשוב על סיבות עיקריות מדוע נהגים צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים.

סיבה ראשונה היא חוסר שיקול דעת. זו תופעה מוכרת בהרבה היבטים אצל חבר'ה צעירים, אך בכביש זה בא לידי ביטוי בצורה הרבה יותר מוחשית. בין אם זה אומר נהיגה מהירה ומסוכנת, צריכת אלכוהול לפני ועוד.

סיבה שנייה, שימוש ברכב בשעות לא סטנדרטיות. בעוד שאנשים מבוגרים לא נוהגים, בדרך כלל, לנהוג בשעות הלילה, צעירים יוצאים בשעות כאלו, וזה משפיע על הנהיגה (בפרט אם מעורב אלכוהול בעניין).

סיבה שלישית, חוסר הבנה למתרחש בכביש. נהגים ותיקים, יש להם את הניסיון ואת ההבנה כיצד לנהוג במקומות ובדרכים שונות. לעומת זאת, נהגים צעירים לא תמיד מבינים, בוודאי כשאין להם הרבה ניסיון בתחום.

כל זה יכול להשפיע על מחיר הביטוח לנהג צעיר כי חברות הביטוח בוחנות את השפעת גיל הנהג אל מול אחוז התביעות, כשהסיבות המוזכרות מעל הינן חלק מהסיבות הנלקחות בחשבון. חשוב לציין, שנהג צעיר יוכל למצוא דרכים להוזיל את פוליסת הביטוח השלו, על ידי התאמתה לצרכים שלו. לדוגמא, נהג צעיר אשר נוהג רק בחלק מימות השבוע, יוכל לעשות פוליסה תקפה רק לימים אלה ובכך יקטין את החשיפה שלו ובהתאם את עלות הביטוח.

איך רוכשים ביטוח נהג צעיר?

בשביל לרכוש ביטוח בצורה נכונה, יש לפנות לאתר Wobi, שם אפשר לעשות השוואת מחירים בין פוליסות של חברות שונות, ובסופו של דבר להחליט איזו פוליסה משתלמת. מקבלים הצעות מכל החברות, משווים ובוחרים את הפוליסה הנכונה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה