קצבת זקנה

הרעיון של קצבת זקנה קיים כבר זמן רב. זוהי השקעה שנעשית על ידי אנשים במהלך חייהם והיא עוזרת להם לחיות חיים נוחים.

קצבת הזקנה היא סוג של ביטוח לאומי המעניק סיוע לקשישים. זה חלק חשוב מאוד בחברה שלנו וקיים כבר למעלה מ-100 שנה. אמנם פעם זה נחשב כמותרות, אבל עכשיו זה נתפס כחלק בלתי נפרד מהמערכות המקיימות את החברה שלנו.

הבעיות השכיחות ביותר עימן מתמודדים הגמלאים הן חוסר כסף, חוסר ידע לגבי סוג וגובה הפנסיה שלהם וגם חוסר הבנת זכויותיהם מבחינת הטבות שהם יכולים לתבוע ממנה, כך גם לגבי גמלת סיעוד.

כיצד משולמת קצבת זקנה?

קצבת הזקנה היא ביטוח לאומי הניתן על ידי ממשלת המדינה. היא נועדה לסייע למי שאינו מסוגל לעבוד עקב זקנה, מוגבלות או כל סיבה אחרת, וזמינה לכל המבוגרים בגילאי 65 עד גיל 85.

הקצבאות משולמות בתשלום אחד, וההטבה מבוססת על השתכרות ממוצעת, כאשר השתכרות גבוהה יותר מגדילה את גובה הפנסיה המשולמת לפנסיונר. הוא מוענק רק לאחר שלוש שנות שירות במסגרת ביטוח לאומי או שכר של שנתיים בחברה או פירמה במגזר הפרטי (כולל עצמאים). גמלאים מקבלים גם תוספת שנתית כשהם מגיעים לגיל הפרישה הרגיל שלהם.

למרות שהמושג קצבת זקנה אינו חדש, יישומו היה איטי למדי. הסיבה העיקרית ליישום האיטי הזה היא שרוב האנשים לא חושבים על זה על בסיס קבוע, מה שגורם להם להזניח את הרעיון להשקיע בו. וכשזה מגיע ליישום קצבת זקנה, אנשים לא חושבים כלל. הם נוקטים בפעולות, אבל הם לא עוקבים אחריהם ומפנים לכך תשומת לב.

מערכת הפנסיה הנוכחית מהווה בעיה עצומה עבור קשישים. זה היה נושא גדול גם בבחירות האחרונות. הממשלה נוקטת כמה צעדים כדי לטפל בבעיה זו. הם השיקו תוכנית בשם "מהפכת פנסיה" שתכלול שינויים במערכת קצבת הזקנה, ותיושם במהלך השנים הקרובות

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה