אחרי שתקראו את המדריך המקוצר הבא, גם אם תתקעו במהלך נסיעה בדרך, תדעו בדיוק מה לעשות במצב שבו המצבר נגמר. כך מבצעים את הנעת הרכב עם כבלים, בלי להסתבך.
- התנעת הרכב עם כבלים צריכה להתבצע כאשר אתם רגועים. זו עבודה עם כבלים ומתח חשמלי ולכן, רוגע וערנות מונעים צרות.
- וודאו שהרכב שעוזר לכם מתקרב אליכם, באופן שיאפשר להעביר את הכבלים בנוחות (מכסה מנוע קרוב למכסה מנוע).
- פותחים את מכסה המנוע וכעת, מסתכלים היטב על המצבר.
- המתח של המצברים ברכב השני צריך להיות דומה ככל האפשר למתח ברכב שלכם. בגדול, זה בדרך כלל אומר שעדיף להתניע בעזרת רכב פחות או יותר בגודל הרכב שלכם. אפשר לראות את האמפר שתמיד רשום על המצבר.
- וודאו שאתם מזהים את הצד במצבר שבו סימן הפלוס (הקוטב השלילי) ואת הצד שבו רשום סימן המינוס (הקוטב השלילי). הפלוס של המצבר לעיתים מגיע עם כיסוי אדום (אך לא תמיד).
- הדבר החשוב ביותר – הכבל צריך לחבר בין הפלוס של המצבר ברכב אחד לבין הפלוס במצבר של הרכב השני. אסור לחבר פלוס למינוס או מינוס לפלוס!
- חברו ראשית פלוס לפלוס (בכבל אדום), ואחר כך מינוס למינוס (בכבל שחור).
- וודאו שהכבלים לא נוגעים זה בזה, שלא ייווצר קצר.
- לאחר מספר דקות כשהרכב מונע, נתקו את הכבלים בסדר הפוך ומבלי שהכבלים נוגעים זה בזה.
- סעו לשלום!
מתי להחליף מצבר ישן?
נציין שבכל שלוש שנים מומלץ להחליף מצבר. לאחר מכן, הוא כבר מתחיל לעשות בעיות ומתרוקן יחסית מהר. שנית, וודאו שאתם לא משאירים את האורות דולקים בחניה. ואם אתם מרגישים שהאוטו מתניע קשה או שהאוטו מונע אבל האורות חלשים, זהו סימן של מצבר חלש. עדיף למהר ולקנות חדש.