איך מקבלים היתרים לעובדים מהשטחים?

היתרים לעובדים מהשטחים

בישראל לא פשוט למצוא אנשים אשר מוכנים לעבוד עבודת כפיים קשה ומאומצת, ובשל סיבה זו, המעסיקים תרים אחר כל אפשרות להביא פועלים, מעצם העובדה שאין מי שיעשה זאת במקומם. לא מעט חברות מעוניינות לגייס עובדים מהשטחים, במיוחד בכל הקשור לתחום הבניה.

מורכבות הנושא להבאת עובדים מהשטחים

אם היו אלה פועלים ישראלים המתגוררים בארץ, אזי אין שום בעיה. לעומת זאת, כאן כבר מדובר בסיפור שונה. והיה ומדובר בגיוס עובדים מהשטחים, המציאות נעשית מורכבת. ישנן לא מעט פרוצדורות בהן יש לטפל אם רוצים לגייס עובדים פלשתינאים, זהו בהחלט הליך שאיננו פשוט במיוחד לאור העובדה שהממשלה חייבת לתת אישור עבודה לכל אחד מהפועלים. קראו בהרחבה על היתרים לעובדים מהשטחים!

הבירוקרטיה מקשה

כפי שניתן לראות, מדובר בקשיים אמתיים, מצוקה בידיים עובדות, אולם קבלנים ומעסיקים רבים מתקשים לגייס עובדים מהשטחים ואם כבר קיבלו אישור, לא תמיד כוח העבודה הוא מספק. מה עושים? כדאי מאוד לפנות אל עו"ד הבקיא בתחום.

בישראל, ובמיוחד בתחום הבניה, עובדים עשרות אלפי פלשתינאים, יש כאלה המקבלים אישור על בסיס יומיומי, וגם פועלים שמקבלים אישור שהייה בתוך המדינה.

איך מקבלים היתרים לעובדים מהשטחים?

את הבקשה יש להגיש למדור תשלומים, מדור זה משויך לרשות האוכלוסין וההגירה. ישנן כמה וכמה ערים בארץ בהן ניתן לעשות זאת. לבקשה יש לצרף מסמכים ולא מעט טפסים שחייבים למלא בצורה מדויקת חפה מכל טעויות. כאשר הקבלן מתכוון להגיש בקשה, עליו להגיע למדור תשלומים באזור הרלוונטי.

קבלנים רשומים

אך ורק קבלנים הרשומים בפנקס הקבלנים, יכולים לקבל היתרים המיועדים להבאת עובדים פלסטינים מהשטחים לארץ, לכן גם כה כדאי להיות קבלן רשום. לסיכום, בהחלט ניתן לקבל היתרים לעובדים מהשטחים, המדינה מודעת למצוקה בידיים עובדות, אך לפני כן מצפה לכם עבודה לא פשוטה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה