צו מבנה מסוכן – מה זה?

1925379-min

כפי שאנחנו יודעים, יש לא מעט מבנים אשר עם השנים השימוש בהם ואפילו עצם קיומם, יכול להוות מטרד וסכנה לסביבה. מדובר על מבנים שנהרסו עם השנים, מבנים שנוצר בהם בלאי שיכול לסכן את הסביבה ואת כל מי שנכנס למבנה ובוודאי משתמש בו, כמו כן, ייתכן שמדובר במבנה שאופי הבנייה שלו היא מסוכנת מלכתחילה.

על כן, במקרים אלו, כמו במקרים אחרים, יש להוציא צו מבנה מסוכן. מדובר על צו ייחודי שמטרתו לאפשר את סגירת המבנה או את הריסתו, במידה ולא ניתן לתקן אותו ולהחזיר אותו לשימוש רגיל.

צריך לומר, לפני שמבנה כזה או אחר נכנס לשימוש וניתן לאכלס אותו, הרי שהוא נבדק כמה וכמה פעמים, הוא נמדד על פי תקנים מסוימים, ובהתאם לכך מחליטים האם ניתן לעשות בו שימוש, בין היתר גם לאכלס אותו באנשים ובאמצעים שונים.

לכן, לפני שמחליטים להרוס את המבנה, בודקים היטב האם הוא עומד בכל התקנים ובכל המבחנים הנדרשים. רק לאחר מכן, מחליטים האם יש באמת יש צורך להרוס אותו.

 

כיצד מחליטים על הגשת צו הריסה

חשוב להבהיר, יש הבדל בין צו הריסה למבנה לא חוקי לבין צו הריסה למבנה מסוכן. ההבדל הוא, שהמבנה הרוס נבנה ללא אישורים, באופן לא חוקי ולכן אסור להשתמש בו. צו למבנה מסוכן, לעומת זאת, נועד למבנים שנבנו כחוק, אך עם השנים הפכו להיות סכנה לציבור.

צו הריסה למבנה מסוכן, מוגש אחרי שנעשים בדיקות אשר מגלות את מידת הנזק והסכנה שהמבנה עלול לייצר, או לחילופין, לצערנו הרב, אחרי שנגרם נזק מסוים, ואז מתברר שהמבנה מסוכן.

לסיום נדגיש, זה יכול לקרות גם כאשר המבנה בשימוש ואז מגלים את הרמת הסיכון שלו.

 

לחצו כאן לקרוא עוד על צו מבנה מסוכן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה