פתיחת חברה – לא לכל אחד

פתיחת חברה

מי שמעוניין להקים עסק, יכול לבחור בין עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות רשומה, או חברה בע"מ.

מתי כדאי לפתוח חברה

לפני פתיחת העסק, מגיע בעליו לשיחה עם רואה החשבון ומספר לו על הפעילות המתוכננת של העסק על כל רבדיו. בהתאם לאופי הפעילות ולהיקפים הכספיים שאמורים להיות, ימליץ רואה החשבון מהי צורת ההתנהלות המתאימה ביותר עבורו ואם כדאי לפתוח חברה.

אם מדובר בעסק קטן שסך ההכנסות השנתיות שלו יהיו סביב 100.000 ₪, אפשר לפתוח תיק כעוסק פטור ואם ההכנסות יגדלו, להפוך עם הזמן לעוסק מורשה.

אם צפי ההכנסות לא ברור וסדרי הגודל הצפויים אינם של עשרות אלפי שקלים בכל חודש, אפשר לפתוח עוסק מורשה או שותפות רשומה אם מדובר בשניים או שלושה אנשים שהם בעלי העסק יחד. אם לאורך השנים הפעילות תגדל, אפשר להפוך תיק זה לחברה בע"מ.

חברה מיועדת עבור מי שכבר יש לו תשתית יציבה לפעילות העסקית המתוכננת והוא יודע שההיקפים הפיננסיים יהיו משמעותיים, תהיה פעילות הקשורה לדוגמה לספקים, לקוחות, ייבוא, שיווק, הפעלת אתר אינטרנט מקוון ועוד ולכן לפני פתיחת חברה יש להתייעץ עם רואה חשבון.

ההבדלים בין העסקים הקטנים לבין הפעלת חברה

ההבדל ההמהותי בין העסקים הקטנים לחברה בע"מ הוא שיטת ניהול ספרי החשבונות. עסקים קטנים עובדים בשיטה חד צידית, הם מושכים כספים מתוך ההכנסות של העסק על פי שיקול דעתם.

עוסקים פטורים משלמים רק מס הכנסה אם הגיעו לדרגת סף המס.

עוסקים מורשים ושותפויות רשומות משלמים באופן שוטף מקדמות לביטוח לאומי, מע"מ, מקדמות למס הכנסה וניכויים אם הם מעסיקים עובדים.

בתחילת שנת הכספים, העוסקים מגישים דוח אישי על הפעילות הכספית בשנה החולפת.

חברה מחויבת לבצע הנהלת חשבונות בשיטה כפולה, משלמת מע"מ, מקדמות וניכויים בשוטף.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה