מתי חשוב להיוועץ בעורך דין לעבירות נוער?

נוטריון לצרפתית

עורך הדין אמור להיות בדרך כלל מי שמתמחה בהליכים של בית משפט לנוער או לפחות מכיר אותו. מחקרים מצביעים על כך שסיוע יעיל של יועצים יכול להשפיע מאוד על תוצאות המקרה. אז מתי חשוב להיוועץ בעורך דין מקצועי לעבירות נוער?
מוזמנים לבקר באתר זה ולקרוא בהרחבה אודות ייצוג קטינים בבתי משפט.

מתי חשוב להיוועץ בעורך דין לעבירות נוער?

חלק מאנשי מקצוע מבתי משפט לנוער אומרים כי מעורבותו של עורך דין מאריכה לעתים קרובות את המקרים, והופכת את מה שתובע עשוי להיות מוכן לטפל באופן פורמלי בהליך פורמטיבי. 

חלק מקציני מבחן, שופטים, וצוותים אחרים של בתי משפט לנוער מודים שהם עוינים לסנגורים מכיוון שהם חושבים שעורכי הדין מאטים את לוחות השנה הצפופים כבר. חלק מהשופטים מאיימים (וחלקם בפועל) לתת יחס קשה יותר לנוער המיוצג על ידי עורכי דין.

עורך דין לעבירות נוער – מתי תצטרכו אותו?

מצד אחד, תלמיד "A" ללא תיעוד מוקדם המואשם בהנחת גרפיטי על קיר בית ספר עשוי לקבל עצה כי יש סיכוי סביר יותר כי נטייה מהירה, לא פורמלית ומשביעת רצון אם לא מעורב עורך דין. 

מצד שני, קטינים זכאים בדרך כלל לייצוג, גם אם הם לא יכולים להרשות זאת לעצמם (ראו האם לנוער יש זכות לייעוץ?); למעשה, זה תלוי במצב – הקטין עשוי אף להידרש לקבל עורך דין. יש תומכים המאמינים כי קטינים הולכים ללא ייעוץ יצליחו במשפט יותר..

מתי לקחת עורך דין לנוער?

מכיוון שהמשתנים כה גדולים, אין הנחיות משמעותיות לגבי השימוש בעורך דין לנוער. עם זאת, בבתי משפט לנוער, כמו סגן ציבור שהוקצה לבית המשפט, עשויים לקבל חוות דעת מושכלת האם הקטין עשוי להפיק תועלת מייצוג משפטי.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה