האם יקר לעשות הסכם ממון?

האם יקר לעשות הסכם ממון?

זוגות רבים שבחרו לחיות חיים משותפים ולנהל משק בית משותף, מחליטים לחתום על הסכם ממון באמצעות עו"ד אורי גנור. מדובר על הסכם משפטי שמחייב את שני בני הזוג, שמטרתו לחלק את הנכסים והרכוש של הזוג במקרה של פרידה. זוגות רבים מתנגדים לעצם הרעיון של הסכם טרום חתונה, אך למעשה מדובר על אחד הצעדים החכמים והנבונים ביותר שכל זוג יכול לעשות. מעבר לדאגה לגבי חלוקת הרכוש העתידית במקרה של פרידה, יש להבין את החשיבות של ההסכם לשני הצדדים. במידה ומדובר על זוג שבו אחד הצדדים מבוסס יותר כלכלית מהשני, ההסכם אמור מצד אחד להגן על הנכסים שלו, אך מצד שני גם לדאוג לשקט הכלכלי של הצד השני. במידה ושני הצדדים מגיעים להסכמה לגבי סעיפי ההסכם השונים, כל הפן הכלכלי יוצא מהקשר. הדבר מונע מצב שבו אחד מבני הזוג מחליט להישאר בקשר רק בגלל מצבו הכלכלי. לכן למעשה הסכם טרום נישואין תורם לקשר, היות והוא מוציא מתוכו את כל האינטרסים הכלכליים.

האם יקר לעשות הסכם ממון? שיקולים כלכליים שכדאי לקחת בחשבון

אנשים רבים נוטים להתבונן בהוצאות כלכליות מיידיות, אך רבים מהם מתעלמים לחלוטין מהוצאות עתידיות. הדבר נכון לגבי רכישה בתשלומים, בדיוק כפי שהוא נכון לגבי עלות הסכם ממון של טרום חתונה. נכון כי על מנת לערוך הסכם ממון מקצועי ומקיף, שמתאים בצורה מדויקת לצרכים ולנסיבות של בני הזוג, יש צורך לשלם לעורך דין שמתמחה בתחום, אך מדובר בהשקעה לטווח הרחוק. מי שלא ישקיע בהסכם ממון מקצועי ומקיף, עלול למצוא את עצמו במצב בעייתי בהמשך הדרך. ניתן למשל להוריד מסמך מסוג זה מהאינטרנט, אך לא בטוח שהוא יהיה קביל משפטית. עור דין מנוסה שמתמחה בתחום, יוכל להבטיח לכם הסכם שלא ניתן יהיה לבטל אותו בשום מצב. כמו כן, מי שיבחר לוותר לחלוטין על הסכם ממון, עלול למצוא את עצמו בתהליך גירושין קשה ומכוער, בו יש צורך לריב על כל סעיף וסעיף.

לסיכום, הרבה יותר משתלם להשקיע בהסכם ממון שנערך על ידי עורך דין, מאשר לבזבז כסף, זמן ואנרגיה בבתי משפט בהמשך הדרך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה