השקעות נדל"ן בחו"ל – לעבוד רק עם מומחים

השקעות נדל

כשמדברים על אפיקי השקעה לרוב מדברים על אגרות חוב, מניות וכיוצא באלה – או במקרים שמחפשים נכסים סולידיים, נדל"ן. מדובר בהשקעה שהסיכון בה למעשה מזערי, משום שבשונה מכמעט כל השקעה אחרת הנכס הוא פיזי, ולכן גם אם יאבד מערכו לא יהיה מדובר בסכומים גבוהים, מה גם שברובם ככולם של המקרים ערך הדירה צפוי לעלות בעתיד. אך בין כל סוגי ההשקעות הללו ובפרט בנדל"ן, ישנו אפיק אחד שישראלים רבים עדיין חוששים ממנו ושלא בצדק: השקעות נדל"ן בחו"ל. אז למה זה בעצם כל כך משתלם, ומה חשוב לדעת עליהן?

תשואות השקעות נדל"ן בחו"ל

כמו הרבה תחומים אחרים, אנו נוטים לחשוב כי המתרחש בארץ משקף גם את הלך הרוח ברחבי העולם, אך התפיסה הזו נובעת מהרבה הנחות יסוד שגויות, ששורשיהן נעוצים בין היתר בעובדה כי אנו צורכים בעיקר חדשות מקומיות, ואולי גם משום שישראל מבודדת יחסית לשכנותיה – עובדה המקשה על הבנת המצב הכלכלי במדינות אחרות בעולם. אך חשוב להבין כי ברחבי העולם ישנן הזדמנויות נדל"ן להשקעה באנגליה מעולות העונות לתנאים אטרקטיביים ומוכחים באופן רשמי על ידי מוסדות המדינה, כך שהסיכון במקרים הללו הוא אפסי והתשואה מובטחת באופן כמעט ודאי.

איך תעשו זאת נכון?

כדי לבחור בחברה הטובה והמתאימה לכם ביותר, חשוב לבחון את המוניטין שלה ולוודא כי היא עומדת בהבטחותיה:

  • האם החברה רשמה הצלחות בעבר? האם היו לה כשלונות? אם כן, מה היחס בין שני צידי המשוואה?
  • מיהם בעלי התקפידים בחברה והאם הם מוסמכים לעסוק בכך? האם הם בקיאים גם בחוק ובנוהג המקומי במדינה שבהם אתם מתעניינים להשקעה?
  • במקרים רבים, רצוי לבחור בחברה המתמצאת במתן ייעוץ והכוונה אודות השקעות נדל"ן בחו"ל במדינה אחת בלבד. כך תוכלו לדעת כי אנשי החברה מתמחים בחוק המקומי והם אכן מנוסים בו.

איך תזהו חברה אמינה?

אחד הדברים החשובים ביותר בבדיקת החברה היועצת או המבצעת, הוא אמינותה וההבטחה לשמירה על בטחונכם. כדי להבטיח זאת, חפשו בכוחות עצמכם מידע על החברה ועשו זאת רק דרך אנשים שאתם מכירים באופן אישי. זכרו כי מידע וחוות דעת באינטרנט, גם אם הם ניתנים בפייסבוק – אך על ידי אנשים שאינכם מכירים, אינם נחשבים לאמינים מספיק ולכן אין תחליף למידע המועבר אליכם מפה לאוזן.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה