מהו מס ניירות ערך והאם אפשר לקבל זיכוי עליו?

מהו מס ניירות ערך והאם אפשר לקבל זיכוי עליו?

מס ניירות ערך הוא מס אותו משלמים סוחרים בשוק ההון אשר עוסקים ברכישה ומכירה של ניירות ערך. מדובר על מסחר פעיל ודינמי שפעילים בו סוחרים מקצועיים שזה תחום העיסוק המרכזי שלהם, לצד אנשים שלצד משלח היד שלהם בוחרים לסחור גם בניירות ערך. החל משנת 2003 מחויבים גם סוחרים בניירות ערך לשלם מס. כמובן שחבות המס משתנה לפי נתונים שונים כמו היקף הפעילות, סכומי הרווחים וכדומה.

שלמתי מס ניירות ערך. האם אוכל לקבל זיכוי?

כאשר אדם מבצע עסקה שמניבה רווחים הוא יהיה חייב לשלם מס על סכום הרווח. כך שההפרש בין עסקת הקניה לעסקת המכירה יהיה חייב במס. ואכן כל סוחר שמגיע לרווח מסוים בעיסוקו בניירות ערך חייב לשלם את המס הנדרש שנקרא בשם מס ניירות ערך. אבל לא כולם יודעים שיש מיסים שניתן לקבל עליהם זיכוי. כלומר, גם אם חויבתם בתשלום מס וביצעתם את התשלום, זה עדיין לא סוף פסוק. כי בהחלט יכול להיות שתהיו זכאים לקבל החזר מס על מה ששילמתם בגין סיבה זו או אחרת.

להגיש דו"ח מקצועי

רק לאחר הגשת דו"ח שנתי ניתן לבחון את חבות המס שלכם. שכן תשלומי המס נקבעים בהתאם לסכומי העסקאות שביצעתם וסך הרווחים שלכם. חובה לדעת כי הגשת הדו"ח חייבת להתבצע באופן מקצועי ונכון, כדי לא לגרור אתכם לתשלומי מס לא מוצדקים. מעבר לכך, לאחר הגשת הדו"ח ייבדקו את חבות המס שלכם, ובהתאם לסכומים עליהם הצהרתם בדו"ח ייקבע מהו הסכום אותו עליכם לשלם כמס.

מקרים בהם ניתן לקבל זיכוי

יש מצבים בהם אדם הרוויח סכומים מסוימים בחודשים של שנה מסוימת, ואילו בראשית השנה הבאה הוא נחל הפסדים. יש מקרים רבים בהם אפשר יהיה להצהיר על ההפסדים הללו ובכך לבטל את חבות המס. כמובן שבכל מקרה לגופו יהיה צורך לבחון את הנתונים המדויקים וההחלטה תתקבל בהתאם לכך. אם כי חשוב מאוד לזכור כי במידה ומגיע לכם לקבל זיכוי על מס ניירות ערך חבל להזניח את העניין. חשוב למצוא את האדם הנכון שיוכל לכוון אתכם עד לקבלת הכסף שלכם.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה