ביג שוט מציעים לכם כמה דברים שכדאי לדעת על שוק ההון הישראלי

שוק ההון הישראלי

כשאנחנו נכנסים לאתר דה מרקר, גלובוס או אתר כלכליסט, אנחנו יכולים לחשוב ששוק ההון הישראלי הוא הדבר המרכזי, הוא גדול ומשמעותי, אנחנו עלולים לחשוב שמדובר באחד השווקים המשמעותיים בעולם, שחקן רציני בכלכלות העולמיות.

זה לא מדויק, כמו שאנחנו יכולים להבין. אומנם שוק ההון הישראלי התפתח מאוד החל משנות השבעים, בסופם הוא עבר תהליך של ליברליזציה, שהתגבר עם תוכנית ייצוב המשק באמצע שנות השמונים ובפרט בשנות התשעים, אך עדיין מדובר בשוק יחסית קטנה, כיאה למדינה קטנה שיש בה פחות מ-10 מיליון תושבים.

מי שהולך ללמוד על שוק ההון, למשל, במסגרת ביג שוט, אומנם ילמד לא מעט על שוק ההון הישראלי וכיצד הוא בנוי, אך בין היתר מה שלומדים במסגרת לימודי שוק ההון זה כיצד להשתמש בכלים השונים לא רק בשוק המקומי אלא גם הבינלאומי, האמריקאי למשל, כך אפשר להגדיל את סך האפשרויות ומן הסתם גם את סך הרווחים.

שוק ההון הישראלי, כמו שציינו הוא שוק קטן יחסי, אחת הסיבות לכך היא שחברות זרות לא משקיעות כמעט בבורסה הישראלית, להבדיל ממה שמתרחש בשוק האמריקאי או האנגלי למשל, כמו כן, באופן טבעי יש הרבה פחות חברות ישראליות מאשר חברות אמריקאיות או אחרות. צריך להדגיש עוד נקודה, השוק הישראלי הרבה יותר מפוקח מאשר שווקים אחרים, גם כתוצאה ממדיניות שהשתרשה בישראל במשך שנים וגם בגלל שאנחנו לא מדינה בעלת אתוס קפיטליסטי קלאסי כמו נניח ארצות הברית או אנגליה.

מי שרוצה להשתלב בשוק ההון ישראלי כפי שעשה זאת בהצלחה גיא ברנד, יכול לעשות זאת הן דרך בתי השקעות, חברות ייעוץ, בנקים וגורמים אחרים שמעורבם בשוק. כמובן שבתור משקיעים, אפשר לעשות זאת גם באופן פרטי וגם דרך גורמים ממוסדים שונים. הכל שאלה מה התנאים שעומדים לרשותנו ומה בדיוק אנחנו מחפשים לעשות.

מה שברור הוא, אם אנחנו רוצים להשתלב כך או אחרת בשוק ההון הישראלי, רצוי מאוד שאנחנו נלמד כיצד הוא עובד, קורסים מקצועיים כמו ביג שוט יכולים לספק לנו את כל הכלים הנדרשים לשם כך.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה