איך עובד המסחר בבורסה?

מסחר עצמאי בבורסה

אם המחשבה על השקעה בבורסה מלחיץ אתכם, אל דאגה! אתם לא לבד.

רבים הם האנשים שרוצים להיכנס אל עולם המסחר, אך הידע שלהם די דל. מעבר לרמת הידע שלהם בשוק, כמות הסיפורים המפחידים ששמעו על העולם הזה, סיפורי זוועות של משקיעים שהפסידו חמישים אחוז מההשקעות והרווחים שלהם. אין זה מפתיע שהמסחר בבורסה נחשב לנדנדה הנעה  בין תאוות בצע לפחד.

המציאות היא כזו-

השקעה בשוק ההון נושאת עמה סיכון. אך כאשר לומדים את העולם הזה כמו שצריך, זו אחת השיטות היעילות ביותר לבנות תיק השקעות מכובד ולסחור ביתר קלות בבורסה.

מניה, הידועה גם כהון עצמי, היא כלי פיננסי המייצג שותפות בחברה או בתאגיד. בעלות על מניות בחברה עבור סוחר, למעשה אומרת כי יש לו חלק מנתחי החברה. גובה המניות הוא שיגדיר את מעמד הסוחר בחברה.

יש שני סוגים עיקריים של מניות- מניה רגילה ומניה בכורה. אם מדברים איתכם על מניות (בכללי),  בדרך כלל יתכוונו למניות הרגילות, שכן שווי השוק שלהם ונפח המסחר בהן גדולים בהרבה ממניות בכורה.

ההבדל העיקרי בין שתי המניות הוא שלבעלי המניות הרגילות יש יכולת השפעה על החברה או התאגיד בהם השקיעו את כספם,  בעוד שלמניות בכורה אין זכות הצבעה בכלל.

שווי השוק מתייחס לשווי השוק הכולל של מניות החברה, ומחושב על פי הכפלת המניות לפי מחיר השוק הנוכחי של מניה אחת. הדבר מאפשר לחברה לגייס כספים נוספים באמצעות הנפקת מניות נוספות.

בעקבות המניות הנסחרות בבורסה, קל יותר להקים תוכניות אופציונליות הנחוצות כדי למשוך עובדים מוכשרים. מניות רשומות יכולות לשמש כמטבע על ידי החברה לביצוע רכישות שבהן חלק או כל התמורה משולמים במלואם.

הבורסה, למעשה היא שוק בו קונים ומוכרים מניות. ניתן לסחור במניות מול עסק אחד או לבצע כמה סוגי חילופי מניות עם חברות אחרות.

כחדשים לעולם המסחר, סביר שתרצו אדם מתווך שיודע ומכיר את עולם המסחר מבפנים וידע לכוון אתכם נכונה. אך מסחר עצמאי בבורסה הוא לא מילה גסה ורבים האנשים שמעדיפים את צורת המסחר הזו.

בבורסה תוכלו לסחור ב

  • מניות, המייצגות את החלק שלכם בחברה
  • אג"ח
  • תעודות סל
  • קרנות נאמנות
  • ועוד

אם אין לכם את המידע הדרוש כדי לדעת במה להשקיע והאם הדבר שווה לכם, התייעצו בברוקר חרף הרצון שלכם להצליח בעצמכם. אין זה אומר שאתם צריכים להתחיל לשלם לברוקר עמלה.

יש ברוקרים שישמחו לענות לכם על השאלות. כל היופי במסחר בבורסה הוא שהמסחר שלך לא משפיע על מסחר של סוחר אחר. כך, בהתאם לידע שלכם, תוכלו להצליח ולעזור גם לאחרים להצליח.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה