מהו מרב"ד?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

כיום, על פי חוק 51 בדיני התעבורה, מכון הרישוי יכול לפסול את רישיונו של אדם מכיוון שהוא איננו כשיר מבחינה בריאותית, פיזית או נפשית לנהוג על הכביש והימצאותו על הכביש יכולה להוות מוקד סיכון עבורו ועבור נהגים אחרים על הכביש. בכדי לפסול את הרישיון בגין סיבה מעין זו על משרד הרישוי לשלוח את הנהג לוועדה רפואית, אשר תבחן ותבדוק אותו ולאחר מכן תיתן חוות דעת רפואית על מצבו.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים וחשיבותו

מרב"ד הינו גוף של משרד הבריאות העוסק בתחום הבריאות הרלוונטי לחוקי התעבורה.  משרד הרישוי יכול לשלוח כל אדם אשר היה מעורב בתאונת דרכים בכדי לבדוק האם מצבו הבריאותי מעיד על אי כשירות פיזי או נפשי להיות כבעל רישיון המאפשר לו לנהוג על הכביש. בוועדה הרפואית מצויים רופאים ופסיכולוגים, אשר בוחנים את האדם ומדווחים על מצבו הבריאותי מבחינה פיזית ומבחינה נפשית. לאחר שמתקבל הדיווח של הוועדה הרפואית לבטיחות בדרכים במשרד הרישוי, המשרד מחליט האם בעקבות הדיווח יש לשלול את רישיונו של האדם או לא. משרד הרישוי שולח לבדיקה של הועדה הרפואית לבטיחות דרכים לרוב: אנשים אשר משתמשים בסמים, אנשים שנמצאו נוהגים על הכביש תחת השפעת אלכוהול, אנשים אשר דווח מהרופא שלהם כי הם נוטלים תרופה כלשהי אשר יכולה להשפיע על אופן הנהיגה שלהם בכביש או חולים במחלה מסוכנת כלשהי, אנשים בעלי מצב רפואי בעייתי או מעורער ועוד.

האם ניתן לערער על החלטה של משרד הרישוי בעקבות חוות דעת של המכון

אם התקבלה חוות דעת מהמכון אשר בגינה שולל משרד הרישוי את רישיונך, תוכל להגיש ערעור על כך תוך 30 יום בעזרתו של עורך דין המומחה בתחום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כמו כן, תוכל להתכונן מראש ולהגיע לוועדה הרפואית במידה ואתה חושש לעמוד מולה לבד, יחד עם עורך דין הבקיא בתחום המכון הרפואי שיסייע לך לעבור את הוועדה בצורה הטובה ביותר. אם  זומנת למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואתה חושש שישללו את רישיונך אף על פי שאין לכך כל סיבה ממשית, או אם כבר שללו את רישיונך בשל חוות דעת מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים בנוגע למצב בריאותך, תוכל להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי, איכותי ומנוסה בתחום התעבורה, בכדי לנסות השאיר את רישיונך אצלך או להשיב אותו אליך לאחר שנשלל.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יואב בן-דוד

יואב בן-דוד

יואב בן-דוד הוא מומחה להשקעות בתחום הפיננסים והנדל"ן. בזכות ניסיון עשיר של משפחתו מזה חמישים שנה בתחום הפיננסים, גם יואב החליט להצטרף לתחום ומאז הוא משמש כיועץ השקעות בכיר בחברות מובילות. יואב הוא בלוגר מקצועי וגם חובב גלישה בזמנו הפנוי.

כתוב/כתבי תגובה